Avensjuka va?

Bara för att jag är så sjukt fotogenisk!
Förstår om alla blir avensjuka.. ;)

HAHAHA, nä helt allvarligt så finns det inte många bilder på mig själv som jag kan kolla på utan att asgarva!
Jag ser typ ALLTID ut som ett mongo, jag menar va gör jag här? Bajsnödig? haha
Ser lite ut som om Max har gjort något äckligt? :P

Tur att Max är söt iaf!

Ööh, såg nu hur fet Max va (inte så ovanligt men ändå..) men för att vara INNAN betesläppet..
Det här är alltså betesläppet -08. Obotligt fetto det där...

Men nu har han faktiskt lyckats gå ner lite vikt! :)
Bara han får komma igång och va frisk nu så ska han nog gå att få i form.
Tills det är nästa bete och allt jobb är förstört på 2 veckor.. Alltid lika roligt!

För övrigt så har jag fått en stor finne på ena skinkan.. Den gör ont! :(
HAHA nä nu ska jag sova, gonatt! Hoppas alla får en jätte bra onsdag! :D

Kommentarer
Postat av: Anna - unghästutbildning

HAHAH åh...

f'låt.

Morgon humorn när den är som bäst, kollade på texten lite trött - ser en överstruken text och börjar läsa den (mitt i texten liksom) åh. det var lite kärlek.



Förövrigt kan vi ju bilda en klubb "Vi som inte kan finna en enda dålig bild på oss själva i datorn" ;)

2011-10-12 @ 03:20:19
URL: http://colts.blogg.se/
Postat av: Anna - unghästutbildning

sv; Ja precis! Tyvärr ser man det ganska frekvent återkommande att folk är dåliga på att ge beröm när hästen ska ha beröm, det kommer i slutet utav träningspasset eller när de gått i mål. En kompis som jag påpekade det hos svarade att hon tyckte hon tappade fokus om hon skulle sträcka sig fram och ge beröm :s Är max ett litet sto? ;) Ne men det är ju klart, vem skulle inte bli grinig?



sv2: Pfft, du som verkar så go! PostPetra

Ja, jag hoppade en bra bit på stolen när jag såg den kommentaren. Den var så fruktansvärt genom korkad att jag hade lust att bara åka hem till personen och ge den smisk.



Ja men precis, sen är det ju alltid roligt att ha bra prylar men det är ju fortfarande inget fel på hööks (själv kan jag handla prylar till hästen för 1000tals kronor men inte ett par ridbyxor för över 1000 lappen till mig själv haha)



och att bara kommentera anorexian är idioti, ska man kommentera med kritik så ska man åtminstonde vara påläst.



Ha men gulle! Jag är en insekts dödare, hade väldigt mycket tvestjärtar i mitt fuktiga hus innan. Kunde hitta upp till 10 st varje dag innan, jag dödade dom allihop. Kunde liksom vakna av att det kröp nån på mig... Hoppas jag är förlåten ;)



sv3:



HAHAHA åhhh jag ska nog försöka med det, tyvärr är inte det tillåtet på tävlingsbanan sen men men ;)

Komiskt att du går och lägger dig en timme innan jag går upp :P

2011-10-12 @ 03:45:37
URL: http://colts.blogg.se/
Postat av: Maja - Vinn ett shockemöhleschabrak!

Sv. Tack!

2011-10-12 @ 08:38:39
URL: http://fjordingstyle.blogg.se/
Postat av: Linnéa - vinn en fleece från Schockemöhle

2011-10-12 @ 09:11:30
URL: http://liv
Postat av: Linnéa - vinn en fleece från Schockemöhle

(hehe råkade posta en tom kommentar...)



Sv: eller hur, de är räddarna i nöden! ;)

2011-10-12 @ 09:12:34
URL: http://livetblandhastar.blogspot.com
Postat av: ida

sv: hahaha ja det har ha verkligen! när han sammarbetar är han underbar men annars är han ett monster!!!! :P

2011-10-12 @ 10:06:26
URL: http://teamnyman.se
Postat av: emmaa - fjording blogg

sv; åh tackk :D



super fin ponny, är det lite fjording i han? :D



följa varandra i bloglovin?

2011-10-12 @ 17:59:34
URL: http://emmahellgrenn.blogg.se/
Postat av: Liza

SV: exakt, man får anpassa sej efter hästen helt enkelt och inte överdriva (: jag håller med om att alla ska få utevistelse varje dag och ha kontakt med andra hästar, de är trots allt flockdjur. man behöver ju inte vara överförsiktig med sin häst, för de tål ju mer än man oftast tror. den kan ju lika gärna skada sig när man rider som i hagen eller var som helst.



det är ju jättebra och skönt om man kan ha hästen barfota :) då finns det ju ingen anledning att ha skor. Man får se vad som funkar helt enkelt (:

2011-10-12 @ 18:48:15
URL: http://lizaspawnies.blogspot.com
Postat av: Amanda

Tyckte bilden var riktigt fin, både du och hästen! ;)

Själv lyckas man ju alltid se ut som man lider på alla ridbilder, eller som man har en fis på tvären.. haha ;P

2011-10-12 @ 22:51:44
URL: http://eveningtimes.blogg.se/
Postat av: Anna - unghästutbildning

sv: Nej men precis! Och hästar verkar ju endå känna igen röstläget vad som är bra och vad som är dåligt. ALLT är bättre än inget alls.



Haha ja men precis! Jag är väll lite töntig där och köper mer eller mindre allt i märke. Lindor som jag endå har en fasansfull åtgång på och tycker inte att de av märke är så himla mycket bättre köper jag billiga. Iof är väll tanken att jag ska börja sy upp egna lindor i början av nästa år. Så jädra gutt att kunna köpa vilket jädra schabrak som helst och sen kunna sy upp ett par egna lindor PRECIS så som jag vill ha dom i färg och kombination för typ 100 spänn. ahhh



Men man ska ju inte bli påhoppad för att det är hööks, börjes eller liknande. Har ett par börjes ridbyxor som jag haft sedan jag föddes typ. Inte ett enda hål eller noppra.



Haha precis, vilken tur att jag är förlåten ;) Ja men flugor är äckliga och jobbiga. Det finns nog inget djur jag gör massmord på förutom flugor. Bor ju på landet och har man dörren öppen 2 sekunder har man ett helt släkte inne.



Haha ytterst! Brukar få finnar nedanför rumpan efter att jag ridit barbacka ;)

2011-10-13 @ 11:43:26
URL: http://colts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0