Max 17/11

Känner mig inte på topp för tillfället, 2 av ridskolans gamla trotjänare som har stått där sen innan jag började för 15 år sedan ska till dom evigt gröna ängarna imorgon.. <3 Sa hej då nu ikväll och gav dom en varsin sista puss och kram, kändes riktigt tungt och tårarna rann och gör nu med. Har tänkt att försöka skriva ett inlägg om dom imorgon. Underbara fina små prinsar <3

Men Max då.
Vi begav och ut i paddocken i kylan (den va 2 minus ute, brrr) barbacka med ett ridtäcke över hans rumpa och över mina ben, mysigt :)
Han va lite spänd i musklerna kände jag när jag borstade, lite träningsvärk?
Så tog det lungt idag, blev ju rätt mkt igår.
Skrittade först fram i 15 min på lång tygel, han fick själv bestämma takten nästan hela tiden.
Sen travade jag lite smått och tog några varv i galopp.
Och guuud va han va underbar!! <3

Har ju tömkört mkt nu på slutet med fokus på att få fram honom ordentligt och försöka få han i låg form där han sträcker ut. Det kändes verkligen som det hade givit resultat :)
Han va otroligt frammåt för det första, så fort jag bara kortade tygeln lite så satte han iväg.
Sen räckte det med att få lite stöd så jobbade han på i friskt tempo i en låg form där jag verkligen kände att han jobbade igenom hela kroppen. Han brukar va lätt att sitta på barbacka men va påväg att skumpa av flera gånger.. :P Tog lååånga travsteg i en låg form, otroligt lätt och fin i munnen, även för skänkeln, behövde knappt nudda för att han skulle flytta sig osv. Duktig köttbulle! :D Är så kul när det känns bra och man knappt behöver göra något! Tog några varv i galopp i friskt tempo där han också jobbade på i en låg form, gick bra till och med i högergalopp :) Men som sagt red inte så länge, blev nog bara 30 min typ.

Nä det kändes jätte bra, ska nog fortsätta med att tömköra mkt, stretcha, massera osv! :D



Älskade köttbullen <3 Haha seriöst, kolla magen! :P

Kommentarer
Postat av: Ronja

JÄ***AR vilken mage... xD

2011-11-18 @ 06:48:13
URL: http://fjordfantast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0