Vad är det för fel på folk?

Glömde berätta om en grej som hände på ponnyridningen idag.
Egentligen kanske det inte är någon stor grej, men jag tycker att det är så fel.
 
Det är dom vuxna/föräldrarna som ska se till att nästa generation har sunda värderingar och åsikter.
Att vuxna då kan vara så otroligt omogna, speciellt framför sina småbarn gör mig förbannad!
 

Det va en pappa som kom fram tillsammans med sin lilla grabb, hur gammal kan han va, 5 kanske?
Egentligen hör det inte till, men jag vet vad personen ifråga heter, vet vem många av hans äldre barn är.
Har bla. gått i samma klass som hans ena son, helt enkelt det är en byhåla och man vet vem många är.
Skit samma.
Dom kommer iaf fram till oss och ponnysarna, Ronja (shettisen) med hennes matte stod längst fram.
Han säger då till sin son när dom är påväg fram, "Kom så ska vi kolla på dom vandrande hamburgarna".
Upprepar det en gång till när dom är framme, "Kolla på hamburgaren med 4 ben".
Det här med hög röst och han är fullt medveten om att vi hör allt, även Ronjas matte som älskar henne otroligt.
Jag säger då snabbt "Det är ingen hamburgare, det är en ponny ser du väl"
Han "Nä det är en hamburgare", jag mer förbannad "Nej det är en ponny".
Ronjas matte säger då ändå vänligt (va som sagt små barn närvarande) att "Säger man så kan ponnyn bli arg och sparkas".
Jag till J som också stod där "Mmm, i magen. Eller på någon mer känslig plats längre ner" (det sista tystare).
Dom gick sen.
 
Men jag menar, försökte han vara rolig eller vad?
Förstår han inte vad han för det första ger för signaler till sitt barn om något?
Fattar inte människan hur otroligt respektlöst det är att säga sådant framför oss som uppenbarligen älskar hästar?
Jag menar vad är det för fel på folk?
 

Som sagt jag vet vem människan är, och visst han är kanske inte känd för att vara någon Einstein.
Men ändå.
Jag som inte ätit kött på 10 år, tycker man ska respektera allt levande och alltid värnat om djuren blir fan mörkrädd.
Ska vi inte försöka lära nästa generation ett annat sätt att se på djuren, inte göra så respekten och uppskattningen blir ännu lägre?
Nä usch, jag kan fortsätta i all evighet om sånt här, så för att inte skriva en hel roman slutar jag här...
 
Hur f*n kan man kalla den här sötisen hamburgare, mitt bland människor som älskar henne?
Nä, så otroligt respektlöst!
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Nej men usch va hemskt! Jobbig människa..
Sv: Tack! Ja, visst är det en haflinger! :)

2012-10-14 @ 12:29:00
URL: http://nattstad.se/mmaaja
Postat av: Signe Nylander

Åååh, vilken härlig blogg, skrattade åt din lilla presentation, gott och blandat utan gelatin, haha, min humor alltså. :D
SV: haha, tack, inget seriöst målande dock.. ;) och ja, det är jag som målat. :)

2012-10-14 @ 13:23:57
URL: http://signenylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0