Tålamod är inte min grej..

Max är ju som sagt skadad, vet inte ens om han någonsin kommer bli "bra".
Troligtvis om jag har tur så kan han klara av att vara promenadhäst typ och helt enkelt gå i förtidspension.

Även om jag självklart inte sviker honom för det, så kan jag inte låta bli att vilja MER.
Han har varit skadad i princip hela tiden i flera år, och jag saknar verkligen att ha en frisk häst.
Att kunna rida på långturer, ta en galopp över ett fält med vinden i ansiktet, hoppa några skutt, träna dressyr och märka framsteg och att träna från marken och bara ha skoj.

Så eftersom jag i princip vet nu att Max aldrig kommer klara av det, känner jag att på något sätt så måste jag skaffa en till häst.
Medryttare är inte är min grej, jag vill ha egen häst annars försvinner den mesta glädjen för min del.

Och för att det ska kunna gå så måste jag på något sätt få in mera pengar, jag går precis runt som det är nu.
Därför håller jag på att leta helgjobb!
Vet inte hur jag ska orka eller hinna med ett till jobb och en till häst, men det måste gå!
Saken är mer den att jag vill ha ett jobb NU, en till häst NU...
Har sökt några jobb men det tar så lång tid när dom ska gå igenom allt och blabla.
Inte finns det många annonser ute om just helgjobb heller, har tänkt att jag ska ta ett ryck och skicka cv hejvilt till flera ställen även fast dom inte söker folk.
Men känns som att chansen för att det ska ge nått är minimal.
 
Ååh jag blir galen!! Ge mig en jobb NU!!
 
Har dessutom redan hittat en häst som verkar väldigt intressant, han har funnits ute ett tag men jag vill verkligen inte att han ska bli såld.. :(
Vad vill jag ha för häst då? Jo, en kallblodstravare såklart! :D
Äääälskar kallblod, men gärna lite smäckrare och med mer krut, som kan hoppa och lite allt möjligt.
En bra hobbyhäst helt enkelt, gärna ett projekt med mkt att jobba med, tycker det är det roligaste.
Och inte är dom så dyra heller, nä dom är helt perfekta! :D <3
 
 
Något med den där hästen gör mig kär <3
Hoppas, hoppas han "väntar på mig" och inte blir såld.
Får försöka tänka att är det meningen så gör han det, om inte så va det inte menat.
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Sv. Visst e han!

2012-10-13 @ 09:51:51
URL: http://johannas.blo.gg
Postat av: Liza

åh jag vill också ha ett kallblod någon gång i mitt liv ! De är så härliga :)
hoppas verkligen att det löser sig för dig !

2012-10-14 @ 10:16:21
URL: http://lizaspawnies.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0