Ponnyridning är verkligen underskattat!

Idag har jag "ridit"! :)
Haha, idag på förmiddagen så va jag nere i centrum för att handla en flaska vin till min mamma och hennes gubbe som en del av deras presenter.
Dom fyller nämligen år imorgon (ja dom fyller samma dag sjukt nog!) och hade kalas idag på kvällen.
 
Som sagt va ja iaf nere i centrum, och började först fundera lite när jag såg ett hästsläp på parkeringen som jag tyckte såg ut som en i stallets, men med fel bil framför.
Tänkte inte mer på det förens jag kommer en bit och helt plötsligt ser en vit liten ponny som jag kände igen!
Haha, då va tydligen några ifrån stallet nere i centrum och samlade in pengar till världens barn med ponnyidning.
Shettisen Ronja och russet Conce agerade barnbärare!
Hängde med dom ett bra tag och hade det jätte trevligt och roligt :D
 
"Red" även ett kort varv på Conce! haha, bildbevis nedan.
Och måste säga att ponnyridning är underskattat!
Va faktiskt riktigt kul, första ridturen på flera månader lixom! ;)
Haha, nä snälla, söta Conce som bar runt mig en sväng :)
 
Happyface, haha!
 
Som ni ser i bakgrunden va det väldigt mkt stök i centrum, ska nämligen vara marknad imorgon och det va fullt med läskiga saker där.
Conce har som ni ser på bilden därför öronen fullproppade med bomull, han hade tydligen varit väldigt nervös innan. Bajsade massa blöta nervösa bajshögar gjorde han också, ni skulle sett va folk såg äcklade ut, haha.
Nä, dom va verkligen superduktiga ponnysarna! <3
 
 
Och nej, hon red inte på Ronja, va bara för bilden hon satt där!
Haha, föreställande ett konstigt litet barn av något slag och jag ska väl typ hålla i henne eller nått :P
Observera Ronjas söta löv i pannan! :)
 
Jag kände att jag behövde den där stunden i centrum, va verkligen jätte kul.
Älskar verkligen många av dom som håller till i samma stall.
Blev på gott humör hela dagen, och det va bara deras förtjänst.
Kärlek till dom! :)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Svar: Ja jag har en egen ponny, en haflinger som heter Stitch och så rider jag ett varmblod som kallas för Malla. Hon är väldigt framgångsrik i travet men efter en mindre skada så rekommenderade veterinären ridträning under en period. Mallas ägare var gravid för någon månad sen och kunde därför inte rida henne och eftersom Malla är uppstallad hemma hos oss så erbjöd jag mig att rida in henne.

Jag har ridit hennes i ca 2,5 månad, 2 gånger i veckan nu och hon har blivit superfin. Nu är hon även tillbaka på travbanan igen! ;)

Okej, nja vi bor på en ganska stor gård i Eskilstuna. Pappa är lantbrukare och säljer ganska mycket hästfoder och så har vi ett stall för ca 24 hästar.

Hoppas att allt går bra. Kram!

2012-10-14 @ 12:47:50
URL: http://mylifebyjessica.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0