Time for a change..

Precis som vanligt är jag helt död.
Ligger i soffan som en disktrasa och behöver egentligen gå upp och göra mat + matlåda, men jag orkar inte.
En vanlig vardag vaknar jag, stressar till jobbet på en gång, jobbar, åker till stallet direkt efter jobbet, kommer hem typ 22.00-22.30 och sen är jag helt slut...
Däckar i soffan ett tag innan jag tvingar mig själv alldeles för sent att göra mat och annat som måste göras, och sen går jag och lägger mig och sen börjar det om...

Är så sjukt less på att vara såhär slut, och sjukt less på att inte ha något liv.
Det värker i precis hela kroppen, kan knappt resa mig upp och gå för mina ben och övriga kropp är så trötta.

Slutsats: Jag måste verkligen byta jobb!

Har dragit ut på det alldeles för länge pga. av lathet och att jag är rädd för att det ska gå snett någonstans så jag står utan jobb.
Men nu får det va nog, det blir bara tygre och stressigare och jag orkar verkligen inte.
Mina arbetstider som jag haft nu i 3½ år som gör att jag inte har något liv orkar jag inte med längre.
Samtidigt har jag ingen möjlighet att jobba dom dagtider som finns på jobbet pga. hundarna som då blir själva alldeles för länge.
Plus att det då är ännu mera trappspring...

Ska boka tid för en läkarundersökning imorgon hade jag tänkt.
Inte för att jag är sjuk, utan för att *trumvirvel* jag hade tänkt ta ett C-kort!
Haha, är väl inget drömjobb att jobba som lastbilschaffis heller kanske.
Men har varken råd att plugga för tillfället, eller är säker på vad jag skulle vilja plugga ändå.
Och eftersom jag inte har något mer än gymnasieutbildning så är det svårt att hitta jobb.
Köra lastbil är något jag har tänkt att jag skulle vilja göra/kunna tänka mig sen väldigt lång tid tillbaka.
Men har inte blivit något av det eftersom det trots allt kostar en del.
Dock så har jag kommit fram till att tar jag lån till C-kortet så ser jag det som ett "studielån" typ.

Så nä, jag ska bli lastbilschaffis är tanken ;) haha


Bild lånad via google...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0