Lite små död.

Är precis vad jag känner mig!

Jobbade idag för första gången på en vecka, har ju varit sjuk..
Egentligen känner jag mig inte alls helt hundra även om det är bättre, men efter en vecka måste man ha läkarintyg om man ska va hemma. Orka krångla med det.. tror dessutom det kostar pengar?

Va väl inte optimalt att efter i princip bara ha legat i soffan en vecka och fortfarande känna sig helt klen springa i 60 springportar, och sen släpa säckar och lådor hela eftermiddagen. (Jobbar på Posten)
Men men, jag lever iaf! :P

Juste, vet ni hur jädra skönt det va idag att det gick att vara i paddocken när jag va i stallet?
Asnice! :D
Den har tinat ordentligt nu och torkat upp, perfekt underlag!
Har väl gått att vara där ett bra tag egentligen på dagarna, men eftersom jag alltid är i stallet på kvällen så brukar den ha hunnit blivit hård tills dess... Men inte idag! :)
Tänkte att då kanske jag hinner hem tidigare eftersom jag slipper vänta på att lektionerna ska sluta och ridhuset bli ledigt (vilket brukar vara efter 9 någonting).
Och jo visst, jag kom in från paddocken efter att ha tömkört ett tag typ samtidigt som dom slutade.
Men på nått sjukt sätt så kom jag typ hem lika sent som vanligt ändå?! Tror klockan va 22.15 eller nått, haha..
Sjukt det där med hur tiden flyger iväg i stallet... :P


En söt bild på en söt liten prinsessa! :) Och som ni förstår har inte Ronja som är på bilden något med inlägget att göra egentligen ;) Hon fyller bara ut och livar upp inlägget med sitt söta ansikte!

Nej nu ska jag duscha, mata hundarna och marsvinen, göra mat till mig själv och koka linfrönen som Max ska ha i sin mat imorgon! :) (Blir sjukt slemmigt och äckligt, typ som en stor snorlobba... Kanske därför man kallar det linfrö-slem? haha)

Kommentarer
Postat av: Låjs

Hoppas du har en skön helg! :)



sv: haha, mina hundar är likadana! Av nån sjuk anledning speciellt den lilla, han brer ut som som bara den.. :P



Jaha, va konstigt att den låg där. Hojta gärna till om du hittar några roliga som finns i sortiment nu :) Jag har inte hittat några iaf.. Men kanske bara är blind ;)



Ja, det va ju det som va så sjukt. Bara av metacamen försvann all reaktion vid böjprov. Från att visa rätt så mkt reaktion på alla fyra, till att inte visa något alls.. Konstigt! Han såg ju som sagt inte helt hundra ut på volt fortfarande men vet. tyckte ändå att jag skulle prova sätta igång honom igen. Tycker att det inte är någon förändring från den gången eller möjligtvis till och med bättre faktiskt! Men ska longera lite imorgon hade jag tänkt, och får se utifrån det om jag ringer vet. på måndag igen. Om inte annat bara för ett nytt böjprov för att vara på den säkra sidan, Max är helt värdelös på att visa att han har ont tyvärr..



Va tråkigt att höra med din väns häst.. :( Hur gick det för den efter det?



SV: Ja, verkligen lustigt. Men otroligt skönt ändå om det hjälper med det. Oftast brukar det ju också hjälpa lite att bara hålla igång dem lite smått med promenader och att hålla dem varma. Provat back on track? Brukar vara kanon för lederna.



Min väns häst är helt återställd idag! Nu var detta visserligen för snart två år sedan och vintern gjorde säkert sitt på lederna också. Hon köpte en unghäst som hade blivit väldigt illa behandlad hos förra ägaren och hade inte växt till sig ordentligt. Hon är 12 år idag och slutade växa helt först när hon var 9, så hon är väldigt sen i allt. Tyvärr hålls hon inte igång så mycket som hon borde utan rids väldigt sporadiskt och det är ju egentligen det sämst tänkbara för en häst. Vila i två veckor, rida två gånger, stå i tre veckor, rida en gånger....well, you got the picture. :/ Jag tycker personligen att det är hemskt, men hon vill ha kvar sin häst... Hursomhelst, det visade ju sig vara en inflamation i höften och att ledbrosket var slitet. Normalt är där ju vätska som "smörjer in" lederna, men det fanns knappt något här och leden var otroligt stel och det var extremt smärtsamt för hästen att ens bara gå. Så hästen fick medicin, ordinerad noll boxvila typ och att den skulle hållas varm med täcken på länden. Det gick över efter några veckor. Men hästen hålls åter igen igång väldigt lite. :(



Oj, vad detta blev långt, haha! ;P

2012-03-14 @ 14:48:07
URL: http://loijzan.blogg.se/
Postat av: Ronja

Hihi Ronjor är alltid söta :D<3.

2012-03-19 @ 12:38:19
URL: http://fjordfantast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0