Ny ridhjälm

Det är verkligen något jag behöver.
Min gamla är verkligen huuuur ful som helst!
Skärmen är till och med lite tuggad på efter ett missförstånd i tron om att hjälmen va ett tuggben... (dumma byracka!) haha
Dessutom har jag tappat den i marken jag vet inte hur många gånger, så tror knappt att den skulle skydda något om jag slog i huvudet... Inte så smart att använda den då kanske.
Men har prioriterat Max, och såna fjuttiga saker som min egen säkerhet har kommit lite i andra hand ;)

Så funderar på att beställa en ny.
Men som vanligt har jag beslutsångest, förstår verkligen inte varför jag alltid måste få det?
Blir nästan bara jobbigt att köpa saker eftersom jag har sån beslutsångest, illa! haha

Jag vill ha en inte allt för dyr = jag är väldigt klantig och har sönder saker hela tiden, tycker heller inte att det känns nödvändigt att köpa en svindyr, tävlar ju inte och det finns en miljon andra vettigare saker att lägga pengar på!

Jag vill ha en i plast = Vill kunna rida ute när det regnar utan att behöva vara rädd för att hjälmen ska bli förstörd.

Jag vill ha en lättvikts/ventilations hjälm = Skönt helt enkelt! Dessutom är jag ju lite sugen på att prova en prova på ritt i distansridning om Max blir så pass bra igen. Då känns det som att en sådan vore bra att ha.

Jag vill ha en ställbar = Så den passar perfekt, och man kan spänna ut så det slipper bli supertrångt med mössa under på vintern.

Ja, det är mina krav ;)
Och sen helst ingen som "alla" andra har, tycker det är lite trist faktiskt...

Men det lutar iaf åt en Lamicell hjälm, tycker dom passar in på allt det jag skrev ovan.
Verkar som att många är väldigt nöjda med dom, och dom verkar prisvärda!
Men både transformer och master hjälmen känns lite uttjatade, men hittade en annan modell som inte känns lika vanlig och som verkar se snygg ut! :)



Eller är det någon som har något annat tips? :)



Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

En vanlig lamicell! De är seriöst den bästa hjälm jag köpt, :DD

2011-09-29 @ 09:57:55
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Erin

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=230062&deptid=76&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC



Jag har en sån som jag länkade, jätteskön, inte för dyr, plast, och ställbar :)

2011-10-01 @ 09:32:39
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag skulle ha köpt en lamicell! Jag hade en sån innan men de är jättesköna :D

2011-10-02 @ 20:30:32
URL: http://prekness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0