Inte helt okej...

Måste ringa equiterapeften (stavning?).
Max känns inte helt okej, det är något i bakkärran som spökar.
Efter den långa vilan i och med senskadan va han jätte ojämn och stel, vilket man kan förstå.
Vet. sa att jag skulle ignorera det för tillfället och fokusera på senan.
Det blev bättre och bättre.
Sen i somras tog han det mkt lugnare pga. av att värmen gjorde att svullnaden efter senskadan spökade.
Och sen vilade ca 1 ½ mån då han gick på betet, lite lov för oss båda + att dom rör sig rätt mkt i hagen, den är gigantisk.

Och nu va det väl ca 1 månad sen han gick in från betet, då såg han väldigt fräsch ut.
Men sen han gick in har det blivit värre och sen bättre och sen värre igen så det är något som inte är okej.
Misstänkte förut och gör det väl lite fortfarande dels att det är musklerna som krånglar, han har varit känslig efter en korsförlamning han fick för några år sedan.
Och han har varit väldigt spänd i musklerna bak vid dom tillfällen då det har känts sämre.

Äh jag vet inte, måste kollas upp iaf.
Vågar inte sätta igång på allvar då det dessutom känns som det onödigt belastar benet där senskadan va.
Och såklart rädd att det ska vara något som kan bli värre.
Men samtidigt så har det blivit bättre ju mer igång han är, och sämre när han har gått mindre.
Men han kan ju inte prata så det är ändå svårt att veta.

Känner iaf att jag vill veta så det iaf inte är något så jag kan vara lugn isåfall.
Så ska börja med att ringa equiterapeften och se om hon kan hitta något.
För han är inte direkt halt, lite kortare steg ena benet bak i skritt, eller typ ojämn i korset, syns i princip inget i trav.
Han har varit sne i korset eller om det va bäckenet eller något förut, minns inte riktigt vilket det va.

Men om hon inte kan hitta något så har jag iaf kollat det, då får jag ta det därifrån...


Mammas lilla älskling <3
Hoppas att du aldrig slipper stå i den dumma tråkiga sjukhagen igen.
Vet hur mkt du hatar den...




Kommentarer
Postat av: erin

sjukt söt bild :D

2011-10-01 @ 09:27:26
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0