Skrothög bortskänkes!

Är så grymt less på min bil...
Finns en miljon (känns det som) saker som behöver lagas.
Och jag har varken lust eller råd att laga skiten!

-Abs-bromsarna är paj, men trots felsökning så vägrar den säga VAD som är trasigt.
Om det är någon av givarna eller om det där den där box-skiten som jag inte kommer på vad den heter just nu.
Måste veta vilken/vilka av givarna som är paj för att kunna byta..
-En drivknut som är paj=knakar och störar sig...
-Något annat skit som knakar som jag inte vet vad det är.
Resultatet är två saker som knakar när man svänger = låter förj*vligt!
-Min framruta är sprucken och behöver bytas.. jippie!
-Tror att avgassystemet någonstans börjar rosta sönder eller liknande, börjar låta så...
-Någon rem som börjar låta skitmkt... hör man vid tomgång.
-Går ibland ojämnt/ryckigt... bränslefilter?
-Kupéfilter och luftfilter skulle också behöva bytas.

Ja ni ser ju! Skrothög va ordet!
Tycker den ska va tacksam över att jag faktiskt fixade en växellådstransplantation till han när den pajade.
Han hade lika gärna kunnat hamna på skroten... Krånglet med växellådan när jag nyligen hade köpt den kostade mig över 20.000 kr, bara växellådan alltså.

Nä det är iaf tur att min kära pappa tidigare i livet jobbade som bilmeck i ca 20 år :)
Även om han är så himla upptagen nu för tiden..
Annars hade jag blivit ruinerad, även fast delarna såklart är dyra ändå så hade det blivit mkt dyrare att lämna in skrothögen.
Pappa har hittills gjort allt utom det där med växellådan, där va jag tvungen att lämna in den (krånglig svintung automatlåda). Och inte bytt ruta heller såklart, då är jag ju också tvungen att lämna in.

Juste, behöver snart byta kramrem också...


Inte så intressant att läsa, det kan jag förstå.
Men va tvungen att skriva av mig lite.. :P



Kommentarer
Postat av: Anna - unghästutbildning

Åh så himla ruttet! En bil ska bara gå och gå och gå liksom inte krångla massa :o Det du hör vid tomgången beror antagligen på kamremmen :D

2011-10-07 @ 03:26:59
URL: http://colts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0