Max 18/10 - Fjant

Red i paddocken idag barbacka (ovanligt jag vet ;P) men det gick verkligen skit!
Haha, två islandshästar som bor granne med stallet, och som typ har en liten minihage vid deras hus där dom typ går på "lösdrift" och kan gå in i deras stall/egentligen garage fritt. (Dom går i våra hagar på dagarna)

Iaf dom stod ute i den hagen, med belysning bakifrån och ett bit bort från paddocken så man inte ser ordentligt.
Och Max va verkligen livrädd för dom, vet inte om han trodde dom va älgar eller nått.
Han stod och råstirrade, blåste skit högt och va spänd som en fjäder.
Ville knappt gå mot den änden av paddocken och ville fort därifrån.
Han blev ju skitpigg och det va ju kul :P haha, men totalt okoncentrerad.
Vi travade lite och så men orkade inte bråka med honom, klockan hade ändå blivit över 21.00 så blev inte så länge. Vet inte om han bara va pigg och fjantade sig därför, han brukar inte vara rädd för saker annars, men jaja.

Hoppas det går bättre imorgon, då blir det nog lite mer seriöst och med sadel på.
För övrigt skulle jag verkligen behöva en ny dressyrsadel, hoppsadeln är inge najs i paddock med dressyr, och den bomlösa är våran luffarsadel.
Hans dressyrsadel han har passade inte längre sist jag provade.. :( Måste köpa en ny.



Gammal bild på sötisen, tror den är tagen -04 :)

Ovant att se honom i brunt träns, tror jag hade lånat det av en polare av någon anledning (?).
Han har alltid haft svart utrustning, men det såg inte så tokigt ut med brunt heller faktiskt, eller? :)



Kommentarer
Postat av: Anna - unghästutbildning

sv; Ja det är sjukt synd om den lille plutten :( Tänkte klippa honom nästa vecka. Står i valet och kvalet att vara så ond att jag helklipper han eller bara klipper där han blir svettig. Han är aldrig klippt innan (A) Men om jag bara klipper där han blir svettig kan jag inte ha täcke på men det kommer bli kallt om nätterna. De går ute fortfarande och i stallet är det inte så mycket varmare :P



haha ja Alfa Laval / De Laval gör typ det mesta inom mjölkko branchen ;) men det är rätt bra... kan jag låna lagårdens klippare muhaha.



Bra! Jo iof, men de sticker i ögonen (A) irriterar mig på sånna saker haha xD

2011-10-18 @ 03:23:34
URL: http://colts.blogg.se/
Postat av: Linn - [Foto & Hästblogg] ♥

Vilken söt ponny! :)

2011-10-18 @ 10:07:49
URL: http://lunisen.blogg.se/
Postat av: Emilia larsson

SVAR: Hihi tack :D

2011-10-18 @ 14:38:07
URL: http://emilialarssonnn.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Han skulle vara fint i ett blått träns (a)

2011-10-18 @ 15:25:27
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0