Kom nu!

(tidsinställt)

Börjar faktiskt känna mig lite stressad över att jag ännu inte fått vintertäcket jag har beställt.
Även om han ju inte behöver det precis nu, så känns det som det blir kallt väldigt fort..
Och jag vill dessutom prova och se att det passar, annars måste jag hitta ett nytt.
Jag är faktiskt liite orolig, vissa säger att Shires är små i storlekarna medan väldigt många tycker att dom är jätte stora. Vilket stämmer lixom?



Max brukar ha strl. 125, men dom kan bli liiite korta över ryggen, medans 135 brukar hänga ner som kjolar på hans små ben... Vintertäcket jag köpte förra året va både för kort över ryggen, tajt i halsen så det åkte fram ännu mera när han käkade. Och va dessutom alldeles för kort på sidorna så magen typ stack ut, jag menar najs med magtröja på vintern?
Nä jag vill verkligen prova! Så jag vet att han har ett bra vintertäcke när det behövs.
Vill dessutom kunna lägga täcke under om det blir en svinkall vinter igen, så hoppas hoppas att dom är sådär stora i storleken som dom flesta verkar tycka, och inte tvärtom...

Inte för kort över rumpan, inte för tajt hals, inte för kort på sidorna och att det får plats täcke under om det behövs. Perfekt ska det sitta helt enkelt! haha ;)
Just med vintertäcken så får dom gärna vara lite stora hellre än för små, men jag vågade verkligen inte köpa 135 om dom är sådär stora som vissa tycker, så chansade på den storleken som brukar passa bäst fast ibland är lite för små eftersom dom ska vara stora i storleken dessutom, haha svamligt ja vet :P

Koooom nuuu täcket!

Sen är jag faktiskt lite orolig över om färgen kommer se helt muppad ut på Max, han är ju lite orangea sådär och täcket är rödmetallic som skimrar i även blå/svart typ. Det är ju inte lika viktigt som om det passar eller inte, men ändå.. ;P

Kommentarer
Postat av: BLOPPIS på ~ Hoppbloggen~

~*Frågestund på bloggen! http://jumpingforlife.blogg.se/2011/october/fragestund.html Alla som ställer en fråga får en LÄNK*~

2011-10-14 @ 15:55:36
URL: http://jumpingforlife.blogg.se/
Postat av: Liza

enligt mina erfarenheter så är shires ganska stora i storleken ;) hoppas att det passar !

2011-10-14 @ 17:19:20
URL: http://lizaspawnies.blogspot.com
Postat av: Amanda

Jag tror nog att färgen kommer passa utmärkt! Färgen är verkligen grymt snygg! ;)



I helgen tänkte jag också jaga rätt på ett ordentligt vintertäcke. ;)

2011-10-14 @ 22:21:24
URL: http://eveningtimes.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag har hört att debrukar vara ganska stora i storleken. Dock så har jag inget från Shires.



Jag har alltid köpt från Hööks och Börjes då det är täcken som (för mig) har passat bra på min häst, hållit tätt, hållt värmen och att jag har kunnat ha dem i flera säsonger innan jag bytt ut dem :)

2011-10-20 @ 10:12:30
URL: http://teamahlenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0