Max 8/11

Glömde osmidig som jag är mina ridkläder hemma...
Byter alltid om på jobbet eftersom jag slutar så sent och inte hinner åka hem innan stallet.

Så jaa, det fick bli tömkörning idag! :)
Blev faktiskt hela 50 min idag, glömde kolla lite på klockan, tiden bara flög iväg.
Blev en hel del trav och galopp, men benet såg fint ut :)

Fokuserade idag på att få fram han ordentligt, och gärna i låg form.
Men det är lättare sagt än gjort att få han i låg form, om han går i form så kortar han sig gärna och vill inte sträcka ut ordentligt. Är nog för att han är stel i musklerna bak, märker det när jag stretchar.
Och därför tar han gärna lite kortare steg - det stramar nog...

Så fick bli att mest tänka framåt och sträcka ut bakbenen ordentligt, men det gick rätt bra :)
Ska nog tömköra lite mer tror jag.
Brukade förut göra det rätt mkt, men har inte blivit det så mkt nu under igångsättningen.


Bild tagen för ca 1 månad sen, när jag ser den så tror jag nog allt att han redan har ändrats en del i kroppen! :)
Sådär ser han inte ut nu, börjar iaf bli mer i form, även fast han fortfarande har en bra bit kvar tills han är i topptrim ;P

Kommentarer
Postat av: Ronja

SV: Jo självklart :D det är ju rätt gulligt ibland men vissa dagar får man nästan spader på de för att de är så förbannat envisa xD Han hade en period nyligen då han stoppade ner huvet i gräset varenda ridtur och jag fick inte upp det igen för han envisades så... Usch va arg jag var ;), nu verkar det vara en "inte fatta högergalopp" period ;D<3

2011-11-09 @ 08:20:39
URL: http://fjordfantast.blogg.se/
Postat av: Anna - unghästutbildning

Tömkörning är kung ;)



sv1: Ja han blev läcker, svansgrejen täcker verkligen hela rumpan med haha! Ja jag blev överaskad men jag hatar verkligen när bukgjordarna hoppar av när hästen rullar sig eller liknande.



Haha precis! Sen blir jag såhär "hur fan kör man en häst på 183 cm i manke i transport?!" haha massa ilandsproblem. Och vart fanken hittar man utrustning till en så stor häst? Täcken liksom, eeeeh.



sv2: Det värsta är att hästen måste bort annars slakt ;) men då lägger man inte upp en sån bild liksom...

2011-11-09 @ 10:12:44
URL: http://colts.blogg.se/
Postat av: emelieeriksson

aah de hoppas jag med! :(

2011-11-09 @ 18:01:59
URL: http://finnakersryttaren.blogg.se/
Postat av: Olivia Gustavsson

coolt! gör du till andra?

2011-11-09 @ 18:57:43
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: Emma

vilken gullig liten ponny! Tömkörning är de grymmaste från marken!

2011-11-10 @ 14:56:33
URL: http://teamrunsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0