Dagen igår!

Tog visst en liten mini blogg paus.. :P
Normalt brukar jag alltid ha datorn på magen när jag ligger i soffan, men igår så kände jag att jag inte hade någon lust. Hade ett litet tv-maraton med serier jag hade missat istället :)

Men igår då :)
Red först ut en liten skritt tur som uppvärmning med Elin och Josse.
Sen så blidde det ridhuset, gick väl inte så jätte bra.
Har lite svårt att koncentrera mig när jag rider med andra faktiskt.

Men fick prova rida Elins storhäst Atasja, det va kul! :D
Va år och dar sen jag red stor häst, men va inte alls så konsigt eller svårt som jag trodde.
Kände inte alls att jag hade svårt att ställa om mig :)
Va jätte kul! Men gick väl inte super eftersom det bara blev några varv och jag aldrig har ridit henne förut.


Enda bilden på Atasja jag hade på datorn tror jag, inte så smickrande bild kanske, men hon är fin :)

Sen fick jag även rida lite på Donja också! :) Henne har jag ju ridigt lite smått några gånger förut, tagit några skutt och så. Men igår så red jag lite pytte dressyr, och GUD VILKEN JÄVLA PONNY!! :D Provade bara lite att göra ökningar och shit säger jag bara! Hon har tidigare i livet varit dressyr ponny, det snackas om att hon har gått högsta, men det vet jag inte. Men grym är hon iaf! Från att hon gick i en stadig, samlad form så va det bara att sätta ner sig ordentligt och driva på och hon bara flyyyyger iväg, fattar inte hur ponnyn kan göra såna ökningar. Aldrig känt något liknande, jag bara satt med världens flin och va tvungen att göra om det flera gånger. Va riktigt grymt! :D
Skulle varit riktigt kul att se hur det såg ut, för det kändes verkligen helt otroligt.
Kanske kan få prova henne lite någon annan dag och be att nån filmar, det vore skoj :)

Haha, man märkte också verkligen att hon kan saker. Vi stod typ stilla vid ett tillfälle och skulle svänga runt, kändes skitkonstigt och jag undrade vad hon gjorde egentligen. Innan jag insåg att hon gjorde en bakdelsvänding, haha va ju inte det va tanken lixom :P Nä, cool ponny! :D



Dålig bild på Donja när hon sprang runt lite i ridhuset för ett tag sen :) Finis!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0