Nu är vi på gång!

Blev en liten paus då jag kände att jag varken hade ork eller något vettigt att skriva...

Jag och Max traskade på med våra promenader, lite damp här och var.
Till exempel en brallning helt oväntat när vi va ute och tömkörde = hjärnskakning och ont i hela kroppen efter rycket och av att ha blivit släpad efter en dampponny på marken... ;P
Efter det bara promenad med longerlina ett tag = stegrande köttbulle, köttbulle som exploderar och sparkar backut vilket i båda fallen resulterade i hovar läskigt när min kära kropp...

Så kände att nä nu vill jag inte gå längre.. Vi va ju ändå uppe i 50 min nu på slutet också, jobbig..
Tog tag i saken och försökte ringa vet. hela veckan, lika svårt som vanligt.
På dag fyra fick jag äntligen tag på honom :P
Igår så varade han äntligen! haha
Han sa att om han fortfarande såg fräsch ut på böjt spår i trav så kan jag börja skritta uppsuttet! :D
Sagt och gjort, ut i ridhuset longera några varv i varje varv, ingen hälta = okej att rida!

Sååå, tadaaaaa! Fettot har en sadel på sin rygg! :D


hahaha, Max mage ser ännu större ut på bilden är va den till och med är i verkligheten :P Inte direkt någon smickrande vinkel kanske... Min skrothög till bil smög sig tydligen in i bilden i bakgrunden också..

Red en liten sväng på 15 min igår också, men då barbacka vilket inte kändes så säkert... :P
Anledningen va att padden till den bomlösa sadeln va hemma, dressyrsadeln va hemma, men hade ju hoppsadeln!
Eller? haha, självklart va sadelgjorden till den sadeln också hemma då... Så vi tog en minitur barbacka, och vi överlevde iaf! :) Men kör nog på sadel framöver, känns lite säkrare ;)

Så nu skrittat vi alltså på uppsuttet istället! :)
Snart dax för att lägga in lite små trav också.
Känns så härligt!

Glömde dock fråga då vet. va så otroligt stressad när jag pratade med honom hur länge till Max måste stå i sjukhage.
Han håller närmligen på att både tugga och gräva sig ut.. ;P
En planka har redan gått av.. Men får ringa här snart igen och fråga om det :)

Kommentarer
Postat av: Yasmine

SV: Ja, jag skulle då inte tacka nej om någon gav mig det :D haha!

2011-05-15 @ 21:49:50
URL: http://yassei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0