Sadelväska av cykelväska?

Har funderat en del på det där med sadelväska.
Eller gjorde det väl främst innan han blev skadad, hade tänkt försöka mig på en långtur med övernattning i sommar...
Får se hur det går med skadan och så.

Om inte annat så är det ju perfa till att ha med ut ändå, mysigt och stanna och fika när man ute! :)

Men jag har inte hittat någon här i Sverige som jag riktigt faller för, hittat en del andra i USA men är ju så krångligt och dyrt att beställa därifrån...

Så har funderat på om man kan knåpa ihop en bättre än dom som finns själv.
Att sy en helt från början med fack och allt känns lite väl krångligt.

Då fick jag den snilleblixten för ett tag sen att det borde gå att få ihop något av en cykelväska!
Kom på idén när jag gick förbi några av kollegornas cyklar med såna på en dag på jobbet.


Mycket mera och bättre fack på en sån här! Sett liknande sadelväskor i USA med fack ovanpå osv..

Antingen om det bara går att slänga på en sån och sy fast band/spännen så det går att fästa i sadeln så den inte slår och guppar. Men den kanske blir alldeles för kort på sidorna?
Tänkte annars om det kan gå att köpa en billig vanlig sadelväska och på något sätt fästa en cykelväska på den delen där det inte är några fack...


Fästa på en sån här?

Fast iofs, gör det verkligen något om den inte går ner så långt på sidorna?
Trycket blir ju iaf på ryggen.


Tror nog att det går att fixa med bara en cykelväska ändå, det känns som det. :P
Kanske lägga en filt under så den ligger skönt.
Och göra så den går att fästa i sadeln och kanske öven i sadelgjord eller liknande, borde bli stadigt!

Ska klura vidare och förhoppningsvis blir det något bra av det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0