Varför, varför, varför?

Varför skulle jag rida idag?
Hade tänkt att han skulle vila eftersom jag red både lör & sön, och eftersom jag trots allt är sjuk.
Men kände ändå att jag borde passa på när jag hann rida medans det va ljust en vardag, jag slutar ju annars 19.00 på kvällarna...
Red ut en liten runda, inte alls långt, mest skritt, och sen galopperade jag upp för en ganska lång backe som typ är det enda stället där det är hyffsat jämnt och utan så himla mkt snö.
Och sen travade lite efter Max tyckte det va jätte kul, sen när jag saktade av och skulle skritta hemmåt, så kändes han helt plötsligt halt. Blev mindre och mindre, men något va det iaf.

Sen när jag kom in och tog av benskydden så va vänster framben helt svullet!?
Hela baksidan av skenbenet va lixom tjockt, va ingenting innan vi red ut.
Har ingen erfarenhet av senskador, men kan inte låta bli att misstänka det.
Nu står han med lindor fram och får stå inne imorgon.
Får åka ner imorgon bitti och kolla hur det ser ut.
Om det är lika tjockt så får jag ringa vetrinären.
Jag hoppas att det bara är något annat som är borta tills imorgon, men tror inte ens på det själv...

VARFÖR VARFÖR VARFÖR skulle jag rida idag?
Hade han bara fått vila som jag hade tänkt hade det här aldrig hänt...
Kommer aldrig förlåta mig själv om det är något jätte allvarligt...
Mitt liv skulle gå under utan Max, det går verkligen inte ens att beskriva vad han betyder för mig eller hur mkt jag älskar honom. FAN FAN FAN!



Du är mitt allt, min sol, min himmel, min bästa vän.
Utan dig vore jag ingenting <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0