Frisering

Max svullnad i benet va precis som igår lite större än den har varit senaste tiden innan :(

Igår valde jag att bara gå halva tiden av vad vi är uppe i nu, alltså bara 20 min istället för 40 min eftersom jag tyckte att svullnaden kändes lite större än va den brukar...
Idag verkade det nästan ännu värre (eller om jag bara inbillar mig).
Det är absolut inte som det va när han fick senskadan att hela benet är svullet, utan han har haft en pytte svullnad där blödningen va hela tiden.
Men den har varit nästan hård och inte sådär "svampig" eller haft någon värme, men nu känns det alltså lite sämre.

Så han fick vila idag helt enkelt och hoppas det ser bättre ut imorgon.
Istället fick tjockisen en välbehövlig liten frisering :)
Blev väl inte helt nöjd eller klar men gav helt enkelt gav upp när det såg någorlunda anständigt ut.
Ponnyj*veln vägrade stå still, han stod och gungade med huvudet, skakade sig och höll på precis heeeela tiden.
Närå, jag va inte alls påväg att strypa honom... ;)

Haha, nä men han är så söt att den inte går att inte skratta åt honom mellan mina utbrott som han bara lyssnar på i typ 5 sekunder, busungen!


Luckan av man är ingenting jag har gjort utan han tappade en tuss i vintras när han hade halstäcke på sig.
Skitsnyggt verkligen ;P

Som sagt inte helt klar, men mycket bättre än va det va innan :)
Hans hår växer som ogräs..

Klippte manen, pannluggen, svansen, lite öronhår som stack ut, och hovskägget.
I öronen klipper jag bara dom tussar som sticker ut utanför örat, allt hans gulliga fluff innuti får självklart vara kvar! Det är ju hans skydd för öronen :)
Och hovskägget klipper jag vara precis nedanför kotan i karleden, dom långa stråna han har på skenbenet har jag inte hjärta att ta bort, det är gulligt ;) (Även fast han bara har på ett framben, eftersom vet. rakade hela ena frambenet :P)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0