Det går framåt

Börjar äntligen kännas som att det går framåt nu med Max senskada!

Vi har ju tack och lov klarat oss utan bakslag nu på slutet *peppar peppar* och promenaderna börjar sakta men säkert bli längre och längre! :)

Han skadade ju sig den sista januari och har sedan dess stått helt på boxvila eller med 5-10 min promenader och boxvila/sjukhage.
Alltså i princip stått i 2 ½ mån...

Men nu i en vecka har vi gått i 20 min, och imorgon ska vi öka på ytterligare så vi är uppe i 30 min!
Helt sjukt att man kan bli så glad över något sådant egentligen, men vill bara att hjärtat ska bli bra <3

Benet ser bara bättre och bättre ut också.
Det är fortfarande lite tjockt där skadan va, men det är mera hårt nu, och utan värme.
Han ömmar inte alls lika mkt för tryck längre hellre, förut kunde man knappt peta på svullnaden.
Nu känns det väl om man klämmer lite, men inte alls som förr.

Det är bara att blicka framåt och fortsätta kämpa på, och förhoppningsvis är han igång till sommaren om allt går som det ska!

Då ska vi ut på en massa mysiga turer, jag och älsklingen! :D


Jag och Max ute på prommis!
Max i sitt fina ljusblåa träns som jag skrev om tidigare, sötnosen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0