Akuten en lördagskväll.. :P

Blir nog att vara hemma från jobbet imorgon + ev. någon dag till.
Behöver varva ner och ta det lite lugnt..

Har ju gnällt över att jag inte har mått bra.
Råkade nämna bröstsmärtorna och allt för mamma, som flippade ur.
Tvingade mig ringa till vårdguiden igår, och tanten där sa åt mig att åka in till akuten på en gång.
Fjantigt, men jaja.

Så igår kväll klockan halv 10 på kvällen åkte jag in till Södertälje sjukhus och akuten.
Blev absolut tagen på allvar om man säger så :P
Haha, hela väntrummet va typ fullt med folk, som jag senare fick höra att vissa hade suttit i över 9 timmar utan att blivit undersökta. För mig tog det typ 2 minuter ;)

Fick ligga på nått övervak med blodtrycks och puls mojäng i flera timmar.
Dom tog EKG på hjärtat, blodprover, lungröntgen och en massa.
Meen, va inget av dom allvarliga saker dom kollade efter iaf, så fick inge svar på vad det beror på.
Alla prover dom tog såg bra ut. Skönt det iofs :)
Kom hem typ hem runt 2 på natten, har väl haft roligare lördagskvällar om jag säger så.
Även om det började komma in en massa fulla idioter där innan vi åkte hem, någon som hade fejkat att vara medvetslös när snuten skulle ta han osv. Haha, det va rätt roligt iaf, fyfan vilken packad snubbe.
Han typ sprang runt där och skrek och va helt borta...


Men ska typ ta det lungt i några dagar, så blir att va hemma från jobbet iaf imorgon.
Även fast det redan känns bättre, har säkert oroat mig utan att erkännna det för mig själv vilket bara har gjort det hela värre.
Igår vart jag andfådd av att ens bära en säck med foder eller gå en lite bit - inte likt mig.
Fick ont i hjärtat när jag red osv..
Idag har jag bara känt av lite, så med lite vila så blir det nog bra! :)
Säkert en kombination av stress och någon infektion eller nått, har skit ont i halsen nu så verkar som jag börjar bli sjuk.

Kul, måste ställa klockan imorgon bitti tidigare än jag ens brukar gå upp normalt för att sjukskriva mig.
Men kan ju iaf somna om sen, får tänka så :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0