Max 11/11 (igår)

Orkade inte skriva något igår, svullade chokladbollar och spelade tv spel istället :P

Men tömkörde Max i paddocken, det va svinkallt, typ 1 grad eller nått.
Ridhuset va upptaget då ridskolan hade sin hoppspecial dom har varannan fredag (tror jag) efter dom vanliga lektionerna som annars slutar väldigt tidigt på fredagar.

Fokuserade idag också mest på att få fram honom, men det är inte så himla lätt för tillfället.
Så fort han känner stöd på tyglarna/tömmarna så kortar han gärna ihop sig.
Och för att behöva styra så behöver man ju stöd ;) Så det är lite kruxigt, får lixom svänga och sen försöka släppa efter, men då svängen han gärna själv.. :P haha, nä det är inte så lätt!

Men gick hyffsat bra, han va lite stelare än vanligt eftersom han vilade i 2 dagar innan, så hade tänkt ta det rätt lungt.
Dock så blev det typ 40 min och rätt högt tempo ändå, just för att det inte gick först och jag då inte kunde ge upp :P
Han ville heller inte fatta höger galopp, istället började han trava så fort han kunde, men till slut så gick det iaf att hålla igång den nått varv på volt, då va jag nöjd :)
Och på slutet travade han på väldigt fin med långa steg och sökte sig självmant neråt :)

I början va han lite trög, men sen när vi kom till galoppen så brallade han iväg ett antal gånger, sötisen :)
Sen va han pigg och på och travade på ordentligt också, nä hyffsat nöjd med passet!

Strechade sen, brukar göra det en del men jag har bestämt mig för att va mkt nogare och göra det efter typ varje pass. Och igår måste något ha släppt vid strechningen, haha, för helt plötsligt hade heeela snorren åkt ut ;P haha, så något va det som va skönt! :D

Nu ska jag klä på mig och åka till stallet, svarar på kommentarer och sånt ikväll! :)
Vill hinna dit innan det blir mörkt, är ju alltid mörkt på vardagarna när jag är där...

Får se om jag orkar klippa honom igen också, all päls har typ växt ut igen :P
Och nu börjar det bli svinkallt så isåfall åker ett varmare täcke på!
Idag är det nollgradigt ute, usch!


Blää, jag hatar kyla!

Kommentarer
Postat av: Team Nyrk!

Hejsan, vilken fin du har gillar verkligen headern! :)

Kom gärna in till oss, kanske följa varandra via bloglovin?

kram T.N

2011-11-12 @ 14:35:19
URL: http://teamnyrk.blogg.se/
Postat av: Lina Joinsson

Sv: Tack, aww söt bild ! :D

2011-11-12 @ 16:10:15
URL: http://ryttareochhast.blogg.se/
Postat av: Låjs

Sv: Visst får man! Plus att man kan hitta riktigt fina och udda saker ibland. :)

2011-11-12 @ 20:01:37
URL: http://loijzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0