Om en vecka

Så får mitt hjärta börja gå små promenader på typ 5-10 min ca 5 ggr/veckan, längtar!
Helt sjukt att man kan längta till något sådant egentligen, men det går tydligen, haha

Fast helst av allt skulle jag vilja rida ut på långtur, ut i det fina vädret bara Max och jag...
Men det känns långt borta nu.

Iaf, vet kollade på Max igen för en vecka sedan, förra onsdagen.
Då förklarade jag allt som hade varit osv och att jag trott att det va en senskada hela tiden.
Svullnaden hade ju precis gått ner när han va där förra gången och jag va inte själv med och då behandlade han en kota, kan mkt möjligt va så att han gjorde illa den samtidigt eller hade ont i den med, va på samma ben.
Men sen kom ju svullnaden tillbaka typ en vecka innan han va där igen och va kvar, så då kollade han med ultraljud och det va en senskada... Fast det va lite märkligt att svullnaden försvann så fort ändå först :/
Nu har svullnaden varit i 2 veckor och den börjar gå ner liiite.
Han ömmar iaf inte lika mkt för tryck, förut kunde man knappt peta utan att det gjorde jätte ont.

Vet sa iaf då att han skulle stå helt i 2 veckor, hade gjort det en vecka innan han kom också.
Jag tog det beslutet själv efter att han svullnade upp och slutade med våra 10 min prommisar.
Så nu har han stått helt i 2 veckor, 1 vecka kvar.
Sen skulle vi börja med mini promenaderna i 2 veckor och sen efter hur han ser ut då besluta om att öka promenaderna.
Han trodde att om allt går bra och det inte kommer något bakslag så får jag nog räkna med att det tar 3 mån eller något, OM allt går bra... *suck* Inge roligt alls.. speciellt inte nu när våren äntligen är på väg... :(

Håller iaf på att skotta ut sjukhagen nu när snön från taket ovanför äntligen rasat ner.
Men det är helt sjukt jobbigt, va ett helt berg där i.
Det är inte ens snö heller, är typ is-snö, den har ju legat hela vintern och har smält och frusit och blivit packad osv.
Så har hållt på med ett spätt och försökt bända bort kockor.
I söndags stod jag i 1 ½ timme i sträck med det där astunga spettet men blev inte ens klar...
Har gjort lite nu med pannlampa på skallen på kvällarna, idag fick jag bort en del också.
Så snart går det nog att släppa ut honom i den iaf!
Slipper han stå inne när solen skiner, han har ju stått inne i boxen nu i 6 veckor stackaren.
Mammas lilla älskling <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0