hjärndöd

Helt slut, både i kropp och knopp...
Känt mig krasslig i flera veckor nu, all energi går till jobbet och till alla djuren, sen är jag helt utslagen.

Och den här veckan har jag känt mig helt konstig.
Tror det kom efter att jag slog i skallen rätt rejält i Max gamla metallvattenkopp i söndags :P
En sån där typisk Petra-grej ;)
Hade väl ont i typ en halvtimme eller nått men sen va det väl så normalt som det nu brukar vara där uppe i knoppen, haha, kändes så då iaf.
Men ja vette tusan, hela veckan har jag bara fått mer och mer ont i huvudet och har varit helt snurrig och haft jätte svårt att koncentrera mig, har även tyckt att saker rört sig fast dom inte har gjort det osv.
Och i måndags så tog det ett tag innan jag slutade sluddra (?) efter att jag hade vaknat, kunde bara inte prata normalartikulerat :P
Jaja, det går nog över ;)

L hjälpte mig iaf idag att kolla lite på hur Max ben såg ut i trav, benet tyckte hon iaf såg bra ut.
Så då gör jag som A sa och börjar gå längre, öka ungefär 10 min per vecka i minst 4 veckor till i bara skritt.
Skulle va uppe i 45-60 min (lite luddigt jag vet) och sen kunde jag lägga in lite små trav.
Men det blir nog 50 min den fjärde veckan, går 10 min nu, så efter det kanske lite små trav.
Glömde fråga om jag va tvungen att leda honom hela tiden eller om jag kunde skritta uppsuttet när det börjar bli lite längre, får nog ringa och fråga sen.
Jag är lite slö ibland och känner att jag nog gärna hellre sitter på om det går bra, mkt mysigare också!
Väger ju bara drygt 50 kilo så tycker att det borde gå när vi kommer upp i lite längre tider :)

Idag va första gången Max slapp sina feta lindor på båda frambenen också.
Frågade även om det igår, och han sa att så länge han inte hade någon värme eller direkt svullnad i benet kunde han vara utan.
Börjar bli lite less på att linda var eviga dag, gjort det nu sen 1 feb...
Benet är ju inte direkt varmt eller sådär mjukt svullet längre utan är mer som en hårdare liten tjocknad.
Så jag tänkte att han kanske inte behöver vara lindad varje dag iaf.
Tycker det känns rimligt att han får vara utan om det finns risk för regn eftersom han står ute i sjukhagen och det inte är så bra om lindorna blir blöta, och sen kan jag ju linda när det är fint väder kanske.
Känns iaf inte som han behöver ha det dygnet runt varje dag längre iaf.
Men det är svårt det där... Blir iaf utan om det ska regna annars får dom nog åka på ett tag till.
Han står ju stilla nästan hela tiden så dom är ju även bra som stöd för hans stackars små ben.

Oj, nu vart det roman varning ;)
Jag måste iaf mata grisarna och pissa hundarna och sen krypa ner i sängen bredvid älskling.
Hoppas att huvudet mitt känns lite mera med imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0