Sjukstuga..

Trots att jag legat hemma i 2 dagar nu så mår jag ännu sämre.
Visst halsen är lite bättre, men samtidigt har en superförkylning brytit ut, snorar och nyser, huvudet känns som jag vet inte vad och öronen gör ont osv...
Så trots att jag har varit hemma så kom jag inte iväg till stallet förens strax innan 8.
Och kände mig inte alls pigg där, så släppte han bara i ridhuset.
Men Max verkade lika slö som mig idag och rullade sig bara och sen gick vi bara runt lite.






ÄLG! haha :D


Vill förövrigt att det nya täcket ska komma NU!
Tycker det är så svårt nu med täcke och väder..
Det som han har på sig under utetäcket nu, det på bilden är egentligen alldeles för varmt.
Han har tappat nästan halva sin man (?), började när han fick på sig halstäcke i vinter.
Och sen har han fortsatt tappa man dom dagar han väl egentligen har varit lite för varmt klädd (aldrig svettig), det ser INTE vackert ut.
Men samtidigt vill jag absolut inte att han ska frysa, hittade honom faktiskt ute i hagen i början av veckan när han hade på sig det tunnare Mark Todd täcket under, och som han skakade!
Han har haft lite problem med sina muskler efter en korsförlamning och ska därför inte frysa.
Risken för att få det igen när man fryser är också stor, har man en gång fått det så är risken mkt större att få det igen. Trots att det i Max fall va foderrelaterat, därför har jag inte vågat gett honom något spannmål eller socker efter det..

Nä, kom nu täcket!
Det är ju egentligen nu han behöver det, inte nästa vecka, då ska det vara jätte varmt verkar det som.

Jag vet inte riktigt varför det nästan alltid blir såhär?
Att jag skriver romaner om totalt ointressanta saker egentligen? hahaha, skyller på feberyra eller nått den här gången iaf! ;)

Kommentarer
Postat av: Låjs



SV: Haha, han är rätt go, men han har som sagt en förmåga att bre ut sig rejält och tycka att det är hans fulla rätt. ;) Katter i ett nötskal! :P



Ja IKEAs kassar är ju lätt de bästa höpåsarna. :) Billiga och stora. Men som sagt, tråkigt att de bara finns i blått. Den stora kassen jag har hittade jag nere i "pryl-avdelningen" där de har ljus och en massa sånt. Udda ställe, hehe. Nästa gång jag är på IKEA ska jag se om de har nån annan. :)



Men ni tror att Metacamen hjälpte då? Har hört flera stycken som har tyckt att den inte hjälpt och att behandlingstiden varit för kort så att de provat Finadyne istället. Men det är ju härligt om det hjälper!



En väns häst reagerade också på böjprov men de kunde inte lokalisera exakt var problemet satt. Men till slut hittade de en kotledsinflamation i höften där ledbrosket hade blivit skadat. :(

2012-03-09 @ 11:11:27
URL: http://loijzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0