Nytt stalltäcke :)

Klickade precis hem ett nytt stalltäcke till Max :)
Ett Amigo Insulator Medium (150g)!



Har varit lite på jakt efter ett nytt medium täcke, dvs. 150-200g då hans gamla Mark Todd täcke som jag tror va 100 eller 150g från början är helt slut.. Finns knappt någon värme kvar i det, och sen är det slitet och trasigt vid svanssnöret.

Dock är min ekonomi inte på topp för tillfället så har letat efter ett billigare alternativ eller tänkt vänta tills nästa år med att handla ett nytt, typ som det ovan.
Men eftersom Böckmann har halva priset (!) på flera Horseware täcken just nu, så kunde jag såklart inte motstå!
Va även påväg att klicka hem ett Rambo fleece och ett Rambo fleece skritttäcke, men medans jag velade eftersom jag egentligen inte har råd så råkade hans storlek ta slut i det fleecetäcket jag ville ha.
Och skritttäcket behöver han egentligen inte, så va nog lika bra att det tog slut, för då tog jag mitt förnuft till fånga och sket i att köpa något mer bara för att det är rea.. ;)

Är väldigt frestad att även köpa ett nytt Rambo utetäcke, tex. kostar ett Rambo duo täcke nu "bara" 1700kr mot normalt 3400kr! Hade jag bara haft pengar så...

Nä han får nöja sig med det här, gillar att ha skaltäcke och sen täcke under ute så man kan byta lätt efter väder osv. Och stalltäcken är lättare att tvätta än utetäcken. Så han får ha det här + sitt ofodrade Rambo regntäcke ute nu när det är såhär lite småkallt. :)

För er som har pengar tillskillnad från mig, klicka in på Böckmann och fynda!
Dom har som sagt 50% på massor av Horseware täcken just nu! :D

Kommentarer
Postat av: Låjs



SV: Tack! :D



Haha, ja det är faktiskt en IKEA-kasse. Vet inte om dem har den kvar, men den är sjukt bra! Den är ungefär lika stor som tre, fyra(!) vanliga blåa IKEA-kassar. Så den är gigantisk haha! Har den när jag tvättar. ;)



Skönt att höra att han i vart fall inte bli sämre. Har ni hittat något exakt fel än? Det är inte nån kotledsinflamation eller så? :/

2012-03-08 @ 17:26:49
URL: http://loijzan.blogg.se/
Postat av: Liza

ååå du har börjat blogga igen, vad glad jag blev när jag fick din kommentar xD



sv:

2012-03-08 @ 17:27:48
Postat av: Liza

ååå du har börjat blogga igen, vad glad jag blev när jag fick din kommentar xD



sv: det ser sjukt kul ut ! tänk om de hade legat så och vilat liksom ^^

2012-03-08 @ 17:28:54
URL: http://lizaspawnies.blogspot.com
Postat av: Olivia

Sv: (jag köpte min boll på naturhasten.se) Jo, Madde är en riktig tuffing. Skulle jag styra mot den i galopp skulle hon ha hoppat utan problem. Vi har varit på en tävling där infångarna var bollar och hon brydde sig inte ett piss om dom. Men hon har fått för sig att just denna stora snorgröna boll är det läskigaste i hela världen. Men då har vi ju något att jobba på, för jag har som mål att kunna lägga bollen på hennes rygg! haha!

2012-03-08 @ 17:29:55
URL: http://vivanolivia.blogg.se/
Postat av: Olivia

Sv: Det är underbart att kunna ha hästen barfota året om! Jag har tidigare haft Madde barfota varje sommar men skott på henne på vintern för att jag trott att hon ska halka och slå ihjäl sig. Detta är första vintern utan och det har gått galant! (förutom då det är riktigt isigt som just nu vid kusten...) Hur funkar det för Max på vintern?

2012-03-08 @ 20:10:07
URL: http://vivanolivia.blogg.se/
Postat av: Alice

sv: haha ja! Man måste verkligen tvinga i sig något annat än glass.. Jag blir aldrig hungrig heller nu när jag är sjuk, så idag har det liksom gått en hel dag utan att jag ens tänkt på att jag borde äta något, vilket inte är så bra..

Jag tryckte också i mig en macka innan jag drog till stallet. haha :D

2012-03-08 @ 22:44:14
URL: http://minponnyrocky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0