I sista sekund..

Kopierat från min FB den 6 augusti 2012:
 
Kalla mig egoistisk, dum eller trög och ute i sista sekund som fattat det här beslutet först nu. Men efter att ha pratat med lite folk idag, och främst en person så har jag tagit beslutet att skjuta upp Max färd till trapalanda. Imorgon avbokar jag det som redan va bokat tills tisdag, och ringer istället till strömsholm. Jag måste få ett andra utlåtande, känner att jag behöver en tydligare diagnos
för att inte riskera att ångra mig och grubbla över om jag tagit rätt beslut resten av mitt liv.. Kanske främst är för min egen skull, men för Max del tror jag inte att han bryr sig så mkt över att vänta heller. Han går på smärtstillande nu och verkar inte må dåligt. Just nu känns det som att jag inte ens kan förstå hur jag va beredd på att döda min bästa vän utan att verkligen ha gjort allt jag kunnat och iaf provat hos en annan vet. Visst skulle den säga samma sak så fine, då är det för Max bästa. Men jag behöver höra det av en till, jag vill ha en tydligare diagnos. När jag personligen tyckte att han hela tiden gjorde små framsteg och ändå kände mig positiv vill jag så gärna tro på min magkänsla. Jag skiter i om han någonsin kommer bli ridbar igen, kan han gå och skrutta runt utan att ha ont så är han mer än värd den chansen. Det är iaf värt ett försök...
 
 
 

Avbokade alltså allt dagen innan han egentligen skulle ha lämnat mig föralltid, och bokade istället en tid på Strömsholm.
Egentligen utan större hopp, utan ville bara ha en second opinion för att inte börja grubbla efteråt.
Att dom skulle säga samma sak så att jag iaf hade gjort det jag kunnat, så jag kunde leva med mitt beslut.
 
Men när vi kom tid så sa dom inte alls samma sak...
Utan där tyckte dom absolut inte att vi skulle ta bort honom, utan att det kan läka ihop.
Men att det tar TID, som med alla mjukdelar.
Hon såg inget på UL då, dels är det svårt och sen va han svullen.
Ville att vi skulle komma tillbaka när deras "proffs" på UL kom tillbaka efter semestern för att se om han kunde se nått.
Men en gissning med tanke på att han har som en svullen knöl precis på samma ställe som man dessutom ser en liten förändring på röntgen jämfört med det friska benet, så är det något med ligamentsfästet på insidan.
 
Får se hur det hela går, men han lever iaf och vi kämpar på!
Är så sjukt glad att vi åkte dit!! Och samtidigt blir jag så förbannad och mörkrädd när jag tänker på att veterinärer kan säga så olika... Vet inte om jag någonsin kommer lita på "min" vet. igen som jag haft i alla år...
 
 
 
Också kopierat från min FB 6 augusti 2012:
 
Idag, den 6/8-12 är det exakt 9 år sedan mitt livs stora kärlek blev min mer än bara i hjärtat. Måste ha varit mitt livs lyckligaste dag. Att veta att inget längre kunde skilja oss åt, utan att mitt namn från den dagen stod som ägare till v
ärldens finaste ponny är obeskrivligt. Vi hade redan då ett speciellt band sen några år tillbaka, och som jag älskade honom. Nu, många år senare är känslorna ännu starkare, något jag inte trodde va möjligt. Jag minns att jag lovade dig att du aldrig skulle säljas vidare, att vi skulle bli gamla ihop och att jag alltid skulle göra allt för dig. Och jag ger inte upp än hjärtat, förlåt för att jag va på väg att göra det så lätt, förlåt. Få kan få mig så varm inombords och skratta som du kan. Älskar dig så, finaste bästaste köttbullen ♥
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Svar: Tack så jättemycket för din fina kommentar!:)

Åh jag blev tårögd när jag läste ditt inlägg. Jag hoppas av hela mitt hjärta att Max kommer klara sig igenom detta. Jag tycker att du gjorde helt rätt som pratde med Strömsholm också. De är superduktiga där! Om han står/kommer stå där för undersökning osv är det förresten vårt hö han kommer äta, vi levererar till Strömsholm ;)

Jag tycker att det är otroligt omtänksamt av dig att ge din bästa vän ytterliggare en chans, jag hoppas på det bästa nu. Kram!

2012-10-13 @ 14:37:28
URL: http://mylifebyjessica.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0