Mörkrets återkomst!

Låter som en skräckfilm eller något, och nästan så ;)
Höst och vintermörkret är här igen! Bläää...

Jobbar ju dessutom sena dagar, så något ljus på vardagarna i stallet kan jag glömma nu på ett bra tag.. :(
Ge mig vår!!

Såhär ser det ut redan påväg från jobbet och direkt mot stallet.


Och hinner knappt ens komma dit innan det är kolsvart, går verkligen skitfort!



Det resulterar i den här väldigt insprirerande bilden ovan.
Haha, Max i ljuset från pannlampan på ridturen igår ;)
Man ser ju dock inte det som är framför honom på bilden, och okej då, kan erkänna att riktigt sådär mörkt är det inte ;) Blir ju trots allt en ljuscirkel av pannlampan, något som verkligen behövs i det här mörka klimatet.

Har den på vid uteritter, höpåsepackning och mockning, hatar att inte se ordentligt och det är lite dåligt med belysning på vissa ställen.
Och ovanför just Max box finns det ingen lampa så blir lixom skuggor av väggarna så man ser lite dåligt, då är det prima med en pannlampa så man ser allt bajs ordenligt och inte missar något!
Mammas prins vill ha det super rent i sin box <3

Hade en skitlampa förut, och är verkligen superglad att jag fick en ny till i år!
Min sambo trodde han hade slarvat bort sin och köpte en ny, sen hittade vi den gamla så då fick jag den :)
Helt okej faktiskt, även om jag skulle vilja ha en såndär feting pannlampa på 1200 lumen som lyser upp halva skogen :P Får jag pengar över till det så då jävlar! ;) Lyser värre än bil-lysen typ, fatta att komma ridande med en sån på skallen :D Men så länge så duger den jag har alldeles utmärkt!

Kommentarer
Postat av: Olivia

Sv: Ja, det var verkligen en upplevelse. Jag kan nästan inte sätta ord på mina känslor då jag väntat i över 1 år på honom och följde magen 24/7. Men tårarna som sprutade när han föddes var lättnad, allt kom på samma gång och jag hade 2 levande hästar, vilket jag nästan inte hade räknat med haha

2011-09-30 @ 08:43:32
URL: http://vivanolivia.blogg.se/
Postat av: Anna - unghästutbildning

sv; Jag är otroligt klok, faktum är att jag var nog en uggla i mitt förra liv ;)



Ja, det är ju framstegen som iallfall för mig håller intresset igång. Älskade unghästar, de lär sig så fort! Han är super fin, dock lider han av fetma men det går ju att göra nått åt haha



-

usrh för mörkret nu! Just nu är jag så himla tacksam för att jag är ledig 3-6 timmar mitt på dagen :P

2011-09-30 @ 10:00:13
URL: http://colts.blogg.se/
Postat av: Jasmin

Hejsan jag har en dagens blogg tävling på bloggen där du kan synas framför mina 150+ läsare, var gärna med på tävla! :)

----> http://jaasses.webblogg.se/2011/september/dagens-blogg-1.html#comment

2011-09-30 @ 17:51:37
URL: http://jaasses.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0