I-landsproblem

Jag kan verkligen inte bestämma mig för vilket vintertäcke jag ska köpa till Max!

Han har några gamla men "behöver" ändå ett nytt ;)
Några är utan hals, ett har på något sätt blivit i två olika nyanser (halsen och täcket) och har en lagning, och det från förra året är lite för litet. Åker upp lite över rumpan när han äter (fast hals) och för kort på sidorna, typ magtröja..
Så nä, han måste ha ett nytt! :)

Men då till det otroligt svåra beslutet vilket...
Han vill helst ha ett som passar in i hans fräger som han har för tillfället.
Förut hade han typ allt i ljusblått, även det utanpå boxen.
Ryktväska, höpåsar, grimma osv. Men nu är han inne i en marnblå/röd/vit period, så allt sånt är utbytt ;)
Så helst något som matchar in i det, men självklart är kvalitén ändå det viktigaste.
(Riktigt surt att hans två rambotäcken inte passar in i färgerna, men dom är ju trots allt bäst så han får ha dom ändå, haha.)

Har blivit helt kär i ett vintertäcke med hals från John Whitaker, är ju helt rätt färger och ser verkligen urmysigt ut!
Men är inte världens bästa yttertyg så då blir det ju att man typ bara köper det för att det är snyggt.
Kostar typ 1400kr om jag inte missminner mig.
Och för dom pengarna kan man få något bättre..

Är inne på antingen ett Horware Amigo

Kostar mellan 1100-1700kr beroende på yttertyg och foder.

Skulle helst vilja ha ett i 200gr som går att ha även när det är lite varmare och sen lägga till täcke under när det blir kallare. Men i den fodringen så är halstäcket utan foder vilket jag inte vill ha.. Så då är det ett 350 eller 400grams som gäller.

Eller ett Rhino som är lite bättre kvalité, men samma med fodring och sånt + att jag inte vet hur mkt pengar som jag kan lägga på täcke just nu med en massa annat..

Kostar runt 1700kr

Just nu lutar det mest åt ett sånt här!

Kostar runt 1800kr, men har hittat ett ställde där ponnystorlekar upp till 125 (Max storlek) finns för halva priset :)

Ett shires! :) Verkar också vara av väldigt bra kvalité.
Och har dessutom hittat en sida där dom i ponny storlekar har det för halva priset!
Det enda som gör att jag tvekar är att det är i 400gr, visst det är jätte bra när det är riktig rusk vinter.
Men skule vilja att det går att använda även vid lite varmare och hellre lägga under ett extra täcke då jag inte har något övergångstäcke med hals....
Ja verkligen ett I-landsproblem! Helt sjukt långt inlägg blev det också fullt med en massa svammel.. haha, förlåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0