Max i helgen

Igår red vi i paddocken, blev inte sådär jätte seriöst kanske då vi va så många så va lite trångt...
Men tror det gick rätt bra iaf, minnet är kort ;P haha, hade ont i börstet och så också så som sagt va väl inte det längsta och seriösaste passet.

Idag red vi i ridhuset, han va lite trött och nja det gick väl inte super direkt.
Vissa stunder jätte bra, och andra inte.
Ändå rätt mkt trav och galopp, även galopp på volt.
Kanske därför han blev lite trött fort? Underlaget där är ju inte det bästa som sagt...
Han va jätte trött när vi skrittade av plutten.
Benet såg iaf bra ut, nu börjar jag våga hoppas på att senskadan inte går upp :) *peppar peppar*
(Jag är sveriges fjantigaste när det gäller Max)
Nu börjar vi komma igång rejält känns det som, mer trav än skritt, och mer och mer galopp! :D
Är inte längre lika rädd för mjukare underlag, rida mkt på böjt spår osv.
Och vågar rida på som vanligt, förutom att vi fortfarande håller på och ökar på galoppen, men i trav oroar jag mig inte längre :)

Sammanfattningsvis kanske inga superpass den här helgen direkt ;P
Men han är bäst ändå, älskade köttbullen! <3



Ska försöka lägga ut det där vintertäcket han har på bilden på tradera imorgon hade jag tänkt.
Är ju för litet för Max både över magen och rumpan.. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0