Max 6/10

Plutten fick vila, det va skitväder idag.. :(
Har regnat och blåst storm, inge roligt alls!

Blev lite borstning och mys bara :)
Försökte göra honom hyffsat anständig eftersom equiterapeften kommer imorgon bitti.
Men tyvärr gick det sådär, det rasar en miljard hårstrån bara man titta på honom och han skulle behöva duschas igen eftersom man blir sådär äckligt grå om fingrarna när man masserar osv.
Men jaja, hon är väl säkert van! :P

Equiterapeften kommer alltså kl. 09.00 imorgon.
Hoppas att det går bättre än sist...
Har för mig att Max försökte sparka henne när hon stod på sin pall och skulle korrigera någonting vid korset.. han trodde säkert att hon skulle attacker eller nått, och i Max värld är man inte ett offer! Bättre att attackera själv... ;)
Nä men skämt åsido, både pinsamt och inte okej.
Hon ska självklart kunna känna sig helt säker på sitt arbete.
Men Max har lite svårt med att tolerera saker som han inte tycker är okej, dessutom med nya människor som han då gärna testar.
Finns rätt många historier med hur Max är på klinik fullt med sprutor och okända veterinärer, men det blir en lång historia så den får jag ta någon annan gång. :P

Dessutom blev han en rodeo-ponny när akupunktur nålarna va isatta, stod och bockade på stället enda tills hon tog bort dom.
Hon va rätt chockad och sa "nästan alla hästar brukar tycka att det är jätte skönt och typ somna.."
Men Max är inte som alla andra... :P

Nä jag hoppas iaf att det går bra imorgon! :)
Snart dax för mig att sova, måste ju upp "tidigt" imorgon..
Bad gubben att se till att jag va uppe innan han åker till jobbet 07.45.
Skit tidigt!! haha, jag går vanligtvis upp 09.30-10.00 eftersom jag jobbar kvällar :P


En bild på miffot.. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0