Max 20/10

Idag trotsade jag och Max regnet och red ute i paddocken ändå.
(Ridhuset blev till och med ledigt innan jag va klar, men ville inte gå in dit pga. underlaget..)
Red ca 30 min, han va jätte pigg och fin idag :)
Rätt mkt trav, även lite på volt.
Och vet ni vad jag gjorde sen?
Jag GALOPPERADE! :D haha
Tyck att jag är fjantig om ni vill, men har inte galopperat på Max sen i januari.
Så det va helt underbart!
Börjar lite lungt, så tog en långsida i varje varv, men det räckte för att göra mig lycklig :)
Han va jääätteduktig och tyckte det va kul att få jobba, älsklings köttbullen.
Haha, fast när jag skulle fatta galopp så fattade han först inte, och det förstår jag det så länge sen det va som jag bad honom om det :P Men andra gången så va det inga problem ;)

Vet ni vad, innan jag red när jag va ute vid gödselstacken så va det snöblandat regn ute, vafan snö?
Det va verkligen vitt det som föll, men det smälte på en gång... Men lixom nu?

Juste Max hade tydligen varit busig idag fick jag höra också...
Han hade trängt sig i grinden när hon som tog in dom skulle ta in hans hagkompis först. (Det brukar han inte göra)
Så han hade sprungt iväg, men som tur är så är han ju matvrak, så han hade stannat när det kom gräs :P haha, jävla fetto.
Men då hade hon iaf kunnat tagit honom i grimman och fick med honom in samtidigt.
ÅSNA! Det snackades något om att Max skulle få en dumstrut som han ska få ha på sig när han hittar på hyss! ;P haha


Max dansar balett :)

Han börjar bli ännu mera "störig" än han varit sista tiden, kan inte stå still, ska hitta på en massa bus osv.
Men på något sätt så gör det mig glad, även om han är sjukt störande när han ska hålla på med något heeela tiden. Min överstöriga ponny är påväg tillbaka :) Han börjar bli sig själv fullt ut igen, och det gör mig lycklig.
(Även om dom flesta andra nog hade skickat honom till Scan) Men han har alltid varit sådär, och det är det som gör honom till den han är. Sjukt störig, bråkig, envis ponny med en vilja av stål. Glimten i ögat och alltid ett bus på gång. Han älskar att vara busig, testa lite på skoj, fjanta sig med flit, söka uppmärksamhet, buffas och hitta på en massa bus och låtsas att han är döv. Samtidigt som han aldrig skulle skada någon med flit.
Men det är den ponnyn jag älskar, han har en så stark personlighet.
Och när han mår bra och är pigg så "blommar det ut" fullt eller hur man nu ska uttrycka det :P haha
Så tror fettot är glad över att komma igång med ridningen han också :) Få känna sig duktig.



Kommentarer
Postat av: matilda

sv: haha jo det är det :P



okey man skulle ju kunna gissa på att det är lite fjording i honom pga färgen och så. :)jättesöt är han :)

2011-10-24 @ 22:07:09
URL: http://farrixmo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0