Max 10/10

Red i paddocken i ca 30 min.
Skritt och en del trav, det gick bra förutom att jag har svårt att inte nojja över att han "ska gå sönder".. :P
Men som sagt, får öka på rejält nu med traven den här veckan och sen börja lite smått med galopp också :)
Det är så tråkigt när det är så blött ute bara, vill inte rida ut i mörkret när det är lerigt och halt = det är inte bra om han halkar, vet. sa till och med att han ska gå på så jämna ohala underlag som möjligt.. ;)
Hade samlats en del vatten i paddocken också :( så va lite slaffsigt och äckligt..
Ridhuset blev ledigt innan jag hade ridigt klart, men paddocken är lite hårdare och fastare underlag i, så rider hellre där. Så alltså vill jag inte ha något mera regn, tack! :)


Max ute på en tömkörningstur i våras :)



Kommentarer
Postat av: Linnéa - vinn en fleece från Schockemöhle

Sv: visst är den! Lurvig och go ^^

2011-10-11 @ 00:24:29
URL: http://livetblandhastar.blogspot.com
Postat av: Anna - unghästutbildning

sv; Haha ja han var ju det, undra vad som flög i han. Lyckan över att inte ha ett tungt däck bakom sig kanske :P Nä fy lite kan jag gå med på men han ska inte tramsa sig genom hela passet :o



Ja jag har jobbat med grisar i 2 år paralellt med studierna i gymnasiet ;) Haha hängbuksvin är ju så himla fula! "Riktiga" grisar också för den delen, de blir rätt stora och skulle inte vilja ha en sån liggandes i soffan :P



Woop wopp! :D



2011-10-11 @ 03:19:43
URL: http://colts.blogg.se/
Postat av: Anna - unghästutbildning

sv ang mobbning: Nu är det alldeles för tidigt för mig att börja skriva så ha överseénde ;)



Ja, men det har ju lite med det här 'skalet' att göra. Utstrålning gör enormt mycket! Ett exempel är när jag var på fest i somras - jag fick den nobla äran att leda min lilla flock tjejer in på festen och senare på kvällen var jag en överklass fitta. För att jag gick först in och inte vågade ta ögonkontakt med någon (då jag inte kände någon) - tänk så snabba folk är på att dömma.



Men sen lite är det så, ser du stark ut tror folk det. Det är lite som att man hugger först för att försvara sig.



Läste nu på DM (eller igår) när deras höstbilder kom upp och det dräller in kommentarer varav en: HAHA herregud Ingrid, HÖÖKS ridbyxor på fotografering? röda dessutom? ser ut som du mensat ner dig! Du dissar andra men du själv är tydligen sååå perfekt? Usch, spyr på bilderna, så jäkla fula alla 4a. Linn du är tjock som fan, var de inte du som sa att du hade anorexiaproblem eller? patetiska är ni båda 2, sista gången jag kollar in på denna blogg mer haha!!



MEN tjejen i fråga påstår sedan när hon får mot hugg att hon har mängder av killar omkring sig, älskar sig själv och sitt utséende, bra självförtoende, bor på landet och har de bästa hästarna.



Och min stora fråga är liksom - tillförde kommentaren något? Och att desutom klanka på någons vikt är idioti (som om anorexia satt i vikten pfft.)



Petra - djurens polis! Så jävla söt att du flyttade på sniglarna :D Jag hade nog lagt sniglarna i perfekta hjulspår (A) hatar sniglar. Tycker de är så fruktansvärt äckliga. Men håriga djur där emot, samlar jag nog på höh

2011-10-11 @ 03:37:55
URL: http://colts.blogg.se/
Postat av: Liza

sv: ja visst är det :) kul att man ser en förbättring i allafall !



jo det verkar ju ganska jobbigt med allt springande och bärande...men lite kul att köra runt i sin lilla bil i alla fall :P haha

2011-10-11 @ 08:38:31
URL: http://lizaspawnies.blogspot.com
Postat av: Marie

Fin pålle du har:)

2011-10-13 @ 13:04:37
URL: http://mphotos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0