Min allra bästa vän.

Det spelar nästan aldrig någon roll hur trött jag är, hur dålig min dag har varit, om jag har mycket i huvudet osv.

Varje gång jag kliver in i stallet och hör min älskade lilla Max gnägga för att jag kommer.
Varje gång jag ser hans busiga lilla huvud.
Ser in i hans vackra ögon.
Känner hans mjuka päls under min hand.
Och känner hans varma andedräkt mot min hud.

Så sprider sig en sån värme i mitt bröst.
Ett leende som kommer utan att jag tänker på det.
Alla problem försvinner tillfälligt.
Tröttheten blir som bortblåst.
Det är bara han och jag.

För mig är han mer än bara en häst.
Mer än något att rida på.
Något att "ha".

Han är min allra bästa vän.
Finns ingen annan som har funnits där genom allt.
Genom alla problem och sorger.
Bara älskat mig gränslöst utan att döma.
Vid alla lyckliga stunder, och allt det bra.
Mer än halva mitt liv har han funnits där för mig.
Vet inte vad jag skulle göra utan honom..

Älskar min knäppa lilla ponny något så obeskrivligt!
Han får mig alltid att le och må bra :)
Även om jag minst en gång om dagen har lust att strypa honom för att han hittar på hyss och inte lyssnar.
Men det är så han är och det som gör honom till den han är.
Annars skulle han inte vara min knäppa, bråkiga Max som är envis som en åsna! <3









Kommentarer
Postat av: Liza

SV: ja det är inte allt för ofta man lyckas med det, särskilt när det gäller hästgrejer ;)

2011-10-06 @ 08:35:14
URL: http://lizaspawnies.blogspot.com
Postat av: Anna - unghästutbildning

Åh mys Max _



sv; Blir så stolt över honom! Ja jädra stolpar! Hade jag haft min förra ponny hade jag styrt rätt ut i vägen - om han försökt anmäla hade jag bara sagt att hästen blev rädd för att han körde fort ;)



Oh tråkigt :( Skogsvägar är ju himla mysigt men kanske inte med vagnen bakom :P Landsväg är ju inte så himla fräsigt heller! Om jag ska komma ut till skogsvägarna måste jag ta mig över färsisterna ._. Koppla av vagnen, putta vagnen halvvägs över färsisten, gå igenom slussen brevid med bengan, dra till mig vagnen och koppla på igen XD

2011-10-06 @ 10:01:18
URL: http://colts.blogg.se/
Postat av: Anna - unghästutbildning

sv 2: Haha det är döläckert ;) Ska bara fullborda outfiten till den med... Mia RS borde ha turkosa lindor hoppas jag :P

2011-10-06 @ 10:02:33
URL: http://colts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0