Impregnering

Precis impregnerat ett av Max täcken.
Det är tvättat två gånger men blir inte helt rent.. :(
Är nog för att jag har mosat in det i våran tvättmaskin här hemma och den blir för full.
Men det får duga :)


Köpte något billigt skit på Hööks, hoppas det funkar bra!

Och kändes lika bra att impregnera det efter, måste vara ett bra tag sen sist.
Verkligen ÄLSKAR Rambo täckena.
Det här måste vara säkert 10 år gammalt och funkar fortfarande!
Lite skavanker har det, rumplappen saknas, spännena är lite skabbiga osv..
Men ändå har det inte ett enda hål i yttertyget, och det har hållit tätt!



Men nu efter den här tvätten så tänkte jag att det va lika bra att impregnera, det sista året har det inte varit fullt lika bra mot väta.

Det är som sagt inte det snyggaste och agerar nu mera extratäcke.
Tror det är 100 eller 200 grams foder.

Tanken är att hans nya Rambo täcke han fick i våras utan foder får agera skaltäcke nu i höst, och det här får som sagt vara extratäcke.
Hoppas verkligen att det nya håller lika länge som det här har gjort! :D

Kan inte minnas sist jag impregnerade ett täcke, dom brukar vanligtvis gå sönder rätt fort..
Typ alla billigare täcken blir slamsor på en gång på Max, så går det när man leker vilt med polare!
Och dom dyrare som då håller brukar även hålla mot väta väldigt länge!
Brukar också försöka undivka att tvätta ute-täcken i tvättmaskin med tvättmedel, utan försöka skölja och borsta av dom med bara vatten så dom håller längre! Och brukar heller inte behöva impregneras!

Så blev lite chockad över hur himla starkt medlet luktade!
Luktade verkligen kemikalier och blev faktiskt lite snurrig i kolan trots att jag va ute ;)
Kan inte vara särskillt nyttigt för varken miljön eller pållarna sånt där...



Kommentarer
Postat av: Olivia

Sv: Ja det är faktiskt riktigt intressant och min familj har hittat ett kranium från kriget och jag själv har hittat en stridshjälm på havsbotten, flera hundra kanonkulor och i vissa av de äldre husen i byn finns det skotthål från kriget. 1809 års krig var kriget mellan finland och sverige och finland blev sitt eget land. Sista kriget i sverige, sjukt intressant faktiskt att bo mitt upp i det. 2009 var till och med kungafamiljen i lilla Ratan (ca 20 hushåll och vi bor på största gården i centrum) eftersom att det var 200 år sedan sverige lämnade sitt sista krig bakom sig.



Haha, hur kom jag in på detta?



Tänkte bara fråga en sak. Din ponny, vad är han för ras? Han har en urläcker färg! :)

2011-10-01 @ 16:43:36
URL: http://vivanolivia.blogg.se/
Postat av: Linda Lidström

Superfin blogg! :D

2011-10-01 @ 19:40:58
URL: http://lindalidstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0