Vila i frid små prinsar <3

Skrev ju igår att två av ridskolans gamla ponnies skulle åka till trapalanda idag... :'(
Och det är verkligen inte vilka som helst, dom har stått där hur länge som helst.
Dom har verkligen alltid funnits där, för mig sen den dagen för ca 15 år sedan då jag satte min fot där för första gången.

Det går inte att beskriva hur mkt dom har betytt för mig och så många andra, eller beskriva vilka underbara små personligheter dom va med några få ord <3 Men tänkte berätta lite om dom iaf..


Pripps va när jag va liten en stor favorit och har så fortsatt att vara, han hade alltid glimten i ögat och ett bus på gång.
En otroligt stor personlighet! Finns så mkt minnen med honom...

Det va han jag hoppade på min första hopptävling, jag tror iaf det gick bra :P Minns inte riktigt hur det gick..
Dom gånger vi va ute och red och han bockade som en galning för att det va så skoj att busa :)
Alla dom hyss han har hittat på.
Men också hur otroligt snäll han va, han va en buse men samtidigt världens snällaste <3
Han va verkligen en helt underbar liten ponny med en stor personlighet!

Och världens snällaste lilla Sokki.. <3 Finns nog ingen med lika mkt tålamod och ett så stort hjärta!
Så fort man blev rädd och hade ramlat av eller nått så va det bara att sätta sig på Sokkis trygga rygg så kändes allt bra igen. Den absolut bästa och tryggaste barnponnyn man kan tänka sig.
Han gjorde alltid sitt bästa för att vara till lags, och va så otroligt snäll så det är helt sjukt!


Kommer helt ärligt inte på vad jag ska skriva, det går lixom inte att förklara.
Dom har alltid stått där, och dom har gett så otroligt mkt till så många barn genom åren!
Och va verkligen allas favoriter.


Ett stort tack underbara fina Pripps och Sokki, för allt..
För allt ni gett mig, för allt ni lärt mig och så otroligt många andra!
Ni är verkligen älskade och saknade! Finns inga andra som er..
Om det är några som förtjänar evigt gröna ängar i unga, pigga och friska kroppar så är det verkligen ni!
Ni är värda allt, värda det bästa.
Hoppas verkligen att trapalanda är så underbart som det sägs.

Att du Pripps nu kan äta precis huuur mkt gräs du vill, året om utan att få ont i fossingarna! <3
Vet att det måste vara himmelriket för dig ditt lilla matvrak! :')

Och att du Sokki nu kan rulla dig i precis hur mkt lera du vill utan att börja hosta!
Ingen mera dammallergi och jobbigt hostande <3


Nä usch det va riktigt tungt igår kväll att säga hejdå..
Gav dom en varsin sista stor kram och puss, och dom tyckte nog mest att jag va jobbig som störde i middagen.
Att veta att det va sista gången jag såg dom fick verkligen tårarna att börja rinna, är glad att jag va sist kvar i stallet... Bara att se att några tussar av Sokkis långa fina man va bortklippt, och veta att det va folk som hade tagit dom som minne fick det att brista.

Tårarna rann många gånger igår kväll, och så även idag och nu.
Fina fina små prinsar, hoppas ni har det bra <3

Bilderna är förövrigt tagna i år, så dom är 25 respektive 27 år på bilderna.



Kommentarer
Postat av: Paulina

Vad fins Sokki såg ut att vara!

2011-11-19 @ 09:04:23
URL: http://fotopaulina.blogg.se/
Postat av: Ronja

Åå:(<3



SV Jag hon verkar vara bättre nu så vi hoppas på det bästa!<3

2011-11-19 @ 10:01:48
URL: http://fjordfantast.blogg.se/
Postat av: Nora Bååth

Nu på min blogg http://artimida.blogg.se så kommer det bli en frågestund. Ni kan fråga vad som hälst om hästar vad jag har för saker och allt möjliga frågor. Inlägget hittar ni här: http://artimida.blogg.se/2011/november/fragestund-d.html Hoppas ni vill ställa lite frågor :)



MvH Nora & Artemida.

2011-11-19 @ 11:56:51
URL: http://artimida.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Vila i frid <3

2011-11-19 @ 16:21:40
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Saywoff - Celine

Sjukt konstigt det känns när gamla trotjänare lämnar ridskolan :(

2011-11-20 @ 15:00:28
URL: http://saywoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0