Max 19/11 - Nyklippta "tånaglar" :)

Kom ju i säng rätt sent igår, inte ens efter det flummiga inlägget igår kväll så kom jag i säng.
Det slutade med att klockan hade hunnit blivit 5 på morgonen... illa! :P

Jaja, 12.45 ungefär idag så ringde telefonen när jag låg och sov.
Det va pappa som undrade varför jag inte hade svarat på hans sms, hovis skulle komma 13.15. (Det har bara blivit så att han fortsatt att ringa han även om jag inte bor hemma..)
Haha, panik!

Slängde på mig kläder och åkte dit, hann iaf slänga i mig en halv kopp kaffe :)
Sen så drog jag till stallet, och Max fick nyklippta fina "tånaglar" :)
Dom har vuxit som ogräs, så det behövdes även om det inte va så länge sen.

Sen va jag kvar i stallet till typ 5-halv 6 UTAN att ha ätit nått på hela dagen, snacka om att jag va hungrig när jag kom hem! :)

Tömkörde iaf lite kort i ridhuset, blev inte så länge då jag missbedömde hur kallt det va ute.
Idag på dagen va det ju jätte varmt och typ 8 grader, och jag mitt pucko trodde att det fortfarande va så "varmt" när vi skulle ut i ridhuset... Det va de INTE! Så jag hade alldeles för lite kläder på mig och Max va naken utan täcke...

Så blev världigt kort uppvärmning och nästan ingen avskrittning alls.. Men blev inget hårt så han överlever nog ändå. Travade några varv lite slappt och lite galopp, han va iaf vädligt frammåt och gick på bra :)


Bebis plutten <3 Satt och bara kollade på honom medan hovis höll på, och kunde inte låta bli att le åt alla Max minspel och hur jävla söt han va, älskar honom något så otroligt <3

Kommentarer
Postat av: Anna - unghästutbildning

sv: Ja, börjar nu misstänka att han har magsår och desutom haft det ett tag.



Lite avis, vill ha det med ;) Vi har iof ölands leden men den är liiite för lång för mig o Bengan. Går från söder till norr liksom...



FEM! Då har jag jobbat en timme, mjölkat typ 150 kor och vart vaken i 2½ timme :P

2011-11-19 @ 20:44:08
URL: http://colts.blogg.se/
Postat av: Paulina

Vilken sötnos!

2011-11-22 @ 14:16:01
URL: http://fotopaulina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0