Lurvenpajsaren är naken!

Bytte däck på bilen idag - det sög..

Sen dog jag i soffan - jag är sämst.

Åkte till stallet vid typ halv 7 och kom hem vid 11, lixom normalt att va i stallet till 11? :P

Haha jaja, min lilla lurvenpajsare blev nakenfis iaf :)
Och alltså det är helt sjukt hur mkt pälsen hade växt!
Han blev ju klippt för drygt 1 månad sen, men han såg värre ut än när han till och med har blivit klippt 2 gånger per vinter... helt rubbat!


Som sagt, han såg inte ens klippt ut på halsen...

Vet inte riktigt hur lång tid det tog, men måste ha tagit ett bra tag.
Först är jag jätte trög när jag ska göra såna där saker.
Klippmaskinen krånglade lite och ville inte klippa ordentligt osv.

Och sen är det INTE så lätt att klippa en ponny som i perioder står såhär typ heeela tiden..



Speciellt inte när man ska klippa vid huvudet och han inte kan stå still, eller andra pillsaker.
Blev en del fail ställen om man säger så... Men hyffsat iaf :)

Dock fick jag rådamp då den där fläcken man brukar spara på ryggen, jag kan aldrig få dom bra.
Han hade en från förra gången men som jag skulle göra lite större fram då den blev för kort.
Men allt blev bara fult så jag rakade av hela skiten! Haha, blev mkt snyggare :)
Och han har varit utan sån flera år förut och brukar inte få skav så det är nog lungt.

Angående filmen så brukar han faktiskt få stå sådär med huvudet, det är antingen att gunga eller kraffsa med hoven i marken...
Och då är det där bättre... Ja, han har lite ADHD och blir lätt uttråkad ;)
Men va inte så kul när man skulle klippa... jag fick några små uttbrott på honom..
I vissa perioder stog han jääääätte stilla och nästan blundade och mulen rörde sig en massa, han tycker det är skönt att bli klippt! :) Men eftersom matte är så trög så blir det tråkigt fort.. :P

Haha, förövrigt så åkte snorren ut varje gång jag klippte runt skapet!
Va skiträdd att råka klippa honom i korven, haha ;P


HAHA visst är han snygg? ;) Fick damp på manen som inte gick att hålla upp ordentligt på ena sidan, så på slutet när jag gjorde finliret så fick han några toffsar! Fint va? :D haha

Sen tömkörde vi i ridhuset, men orkar inte skriva så mkt, det gick hyffsat :)

Kommentarer
Postat av: Låjs

Haha, vad roligt det ser ut när han gör så! Han kanske bara är uttråkad. :) När jag klipper och nån häst gör så så brukar jag hänga en påse hö i uppbindningskedjorna så att de håller sig sysselsatta. :) Det eller morötter funkar susen! Mutor is the shit, haha! ;)



Sv: Tack för tipset om benskydden! De ska genast klickas hem. Första julklappen till "mig själv", hehe. Ska snart till Gekås, ska se om jag hittar fler fräcka skydd där. :)



Ja, ridleder är underbart! Innan jobbade jag på en turridning och det var helt underbart att rida ut då. Nu nyttjar jag tyvärr sällan lederna iom att man rider så mycket på banan. Tradigt med mörker! Men igår införskaffade jag mig två nya pannlampor med extra batterier, haha.



Hade aldrig vågat rida ut i skogen utan lyse, då hade jag nog också brallat på mig, hahaha. Är så jäkla lättskrämd också. Minsta lilla prassel och jag sitter ur sadeln asså.

2011-11-21 @ 10:59:22
URL: http://loijzan.blogg.se/
Postat av: Anna - unghästutbildning

sv: Haha kanske sen när jag sytt färdigt allt till bengan ;)



Haha kan ju vara så, lastmaskinen går ju inte överdrivet fort heller ;)

2011-11-21 @ 11:52:16
URL: http://colts.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ingen aning vrf det blev fet text haha ;) Gud dog vilka fina ögonbryn du hade å vilken sjukt fin hund!!! Vad är de för mån, måste väl vara staff elr pitbull? :)

2011-11-21 @ 16:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0