Hoppas hoppas! :D

(tidsinställt)

Jag hoppas verkligen att snacket om att göra en ridled genom bla. Södertälje-Nykvarn blir av!
Skulle vara så sjukt grymt :D

Har många gånger tänkt att jag önskar att det fanns något som liknar Sörmlandsleden fast där man kan rida och övernatta osv. Brukade iaf förut gå rätt mkt ute på Sörmlandsleden med pappa, och det är jätte härligt :)
Så att kunna rida lite längre bitar på speciella ridvägar där det finns "bed and box" vore skitkul!

Har varit mkt möten och skriverier med frågan om intresset finns osv. men nu läste jag igår (?) att det verkar som den verkligen blir av!



Vet att den finns ridleder iaf neråt landet, och har önskat att det va lite närmare.
Men nu verkar det ju som det kommer finnas precis runt knuten, nice!

Någon som har ridit på en ridled?
Övernattat på såkallat "bed and box" med boende där man kan stanna och hyra rum både till sig själv och hästen? :)
Är väldigt nyfiken!

Kommentarer
Postat av: Anna - unghästutbildning

fränt :D

2011-11-18 @ 16:38:00
URL: http://colts.blogg.se/
Postat av: Johanna

åh va roligt det verkar! :D nått sånt har vi inte här, skulle gärna prova :)

sv: ja det är verkligen super underbart! :D Va synd, är verkligen härligt att ha en strand att rida till!

2011-11-18 @ 17:30:49
URL: http://ujohanna.blogg.se/
Postat av: Camilla

sv: haha, exakt. Alltid ute efter att få med sig lite mer mat, för hungrig kan man ju inte vara;)

2011-11-18 @ 21:11:43
URL: http://cammies.webblogg.se/
Postat av: Låjs

Åh vad härligt! Ridleder har vi rätt mycket här nere faktiskt. Framför allt på Söderåsen. Helt udnerbart att rida ut där! Finns några Bed & Box också, men flest finns nere i södra skåne tyvärr.



Sv: Tack! De är mörkgråa med lite "sladdrigt" tyg eller hur man ska förklara, men de ger ändå mycket stadga. Man får värsta grymma häcken i dem, hahaha! :D



Ja, tack och lov rider jag också i ridhus och på upplyst ridbana. Annars hade jag nog aldrig orkat haha. Ibland har jag dock ridit ut med pannlampa, men jättekul när batteriet lägger av mitt ute i ingenstans och man inte har något extra med sig, haha. Så jag håller mig till banan eller ridhuset. :)

2011-11-19 @ 10:41:14
URL: http://loijzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0