Ny grimma! :D

Jag fick idag "skavsår" i framstjärten, eller ja snarare nötningsskador på klittan.. :(

Får hoppas det går över snart, det är INTE NAJS! haha
Blir att tömköra eller rida barbacka tills det går över, dumma sadel :P


Red alltså i ridhuset idag, blev lite stressigt och inte så länge då jag va tvungen att åka hem till dogsen eftersom sambon skulle gå på sitt nattpass tidigare.
Men gick väl sådär, han va pigg och glad.
Dock kändes han lite stelare idag, har nog blivit lite för mkt vila och korta intensiva pass + slarvning med massage/stretchning.. Får skärpa till mig!

Och idag kom även paketet! :D Wiieee!
Innuti låg en ny fin grimma som plutten får i för tidig julklapp!
Kunde inte hålla fingrarna i styr.. :P



Han blev verkligen skit söt i den!
Kan tycka att vissa andra JW grimmor är snyggare på ett sätt, men Max får så stort huvud i grimma utan ludd tycker jag.. Så den här passar nog honom bäst iaf, och den är den sötaste!

Som sagt jätte fin! Men va lite konstig i storleken kan jag tycka..
Tog COB som dom flesta andra av hans saker är trots att han även brukar kunna ha full om dom inte är jätte stora i storleken.
Men den va konstig, käkremmen va jättekort så grimman lixom dras ner lite, runt nosen va den jätte stor och på längden lagom, mysko! Har väl haft grimmor som har setat bättre, men det funkar.
Och full skulle ha blivit för stor tror jag så orkar inte byta..
Försökte ta en mobilbild bara för att visa hur söt han blev, men ponnyn vägrade som vanligt vara stilla mer än en sekund och det va mörkt och mobilen suger så blev inget vettigt. Tar en bild i helgen och visar hur söt han blev! :D

Kommentarer
Postat av: Anna - tömkörning och shettisgos

sv: Haha det min reaktion med liksom vafan är det här?! Sjukt värdelöst med för då vet man ju inte vart paketet är, bättre om dom skriver Göteborg eller så :D



wihu! Grattis till Max :P



Haha, kattkräk hon gör allt för att få lite uppmärksamhet...



Jo du säger det :P Liksom vad är oddsen? Bengtsson är ju inte precis standard namnet alla döper sina shettisar till precis :P

2011-12-02 @ 03:34:38
URL: http://colts.blogg.se/
Postat av: Anonym

Juppis huvud ser också för stort ut i grimmor utan ludd xD

2011-12-02 @ 09:53:34
Postat av: Ronja

Juppis huvud ser också för stort ut i grimmor utan ludd xD

2011-12-02 @ 09:54:52
URL: http://fjordfantast.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv: ja det hoppas jag med :(

Dem rids och körs :) Fast mulan är bara 2 år, så om några år får hon börja rida in honom! det är väldigt kul att ha olika djur i stallet :D

2011-12-02 @ 12:30:34
URL: http://ujohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0