Jag är kär! <3

Hade jag haft råd att ha en till häst just nu så hade jag slagit till direkt! :)

Är enormt svag för fjordkorsningar, jag personligen skulle inte vilja ha en renrasig fjording om det inte va en smäckrare större variant som inte är så vanliga. (Även om jag tycker "vanliga" modellen fjording är jättefina också)
Men både färgen och fjordtepramentet älskar jag, och att hitta en fin storhäst som är fjordkorsning är något som jag tänkt på länge, men dessvärre inte så vanligt heller..

Men här är han ju!! :D Enligt min smak lagom grov och ser ut att kunna bli riktigt fin, är ju bara bebis nu.
Bara det också, att kunna forma själv. Nä guuud kolla på han, ser ut som en ponny storformat <3<3
Hur söt som helst! :D





Typ: Stora hästar -  Inriktning: Allround -  Kön: Valack -  Födelseår: 2008
Namn: Donovan
Donovan är en härlig och social valack på snart 4 år, ca 155 cm mkh men växer än. Halvblodskorsning med inslag av ponny och fjording. Han är inriden men ej så mycket utbildad. Alltid en glad kille som alltid kommer fram och hälsar i hagen.

Donovan rör sig trevligt i alla gångarter. Han är lugn men ändå framåt i ridningen. Mycket snäll i all hantering och gillar att lära sig nya saker. Positiv och glad till allt man gör med honom. Också går han gärna först på turen.

Donovan är trafiksäker och snäll att lasta trots sina 3 år. Jag tror han kommer bli en riktigt trevlig ridhäst i framtiden. Han är frisk och sund, har aldrig varit skadad. Han är mycket hanterad, tömmkörd m.m.



Pris 20 000 kr

Annonsen: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=561545

Finns fler bilder där, bla. en "porträttbild". Och ögonen, huvudet och uttrycket påminner så mkt om Max.
Nä gud ge mig, påminner så mkt om Max, men samtidigt en storhäst som lär bli närmare 160cm och som är unghäst med många år framför sig :) Och inte va den dyr heller. Det är nu jag skulle haft min gård så jag hade haft plats..

Snälla tomten, ge mig den här hästen och en gård som han och Max kan bo på! Tack på förhand!

Kommentarer
Postat av: Emelie, Elin & Rebecka

allt bra? fin blogg :)

kram!

2011-12-13 @ 07:59:45
URL: http://fffriendsforever.blogg.se/
Postat av: Anna - tömkörning och shettisgos

1000 förlåt för att jag är så himla halvdassig på att svara på kommentarer petra! :O



sv: Luckypony.com kommer det ifrån, de har så galet mycket roliga saker :D

2011-12-14 @ 03:18:02
URL: http://colts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0